Konsultchef

Konsultchef

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Söker du en roll som konsultchef med eget säljansvar och vill utgå från Helsingborg? 
Då har vi kanske den rätta tjänsten för dig! 
Vi på Randstad arbetar med att erbjuda människor sina drömjobb - det gör ditt arbete som konsultchef extra viktigt. 
Hos oss på Randstad erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Vi behöver dig som är intresserad av att bygga hållbara kundrelationer. Stort fokus i vår verksamhet ligger på att skapa kontakt med, och träffa både nya och befintliga kunder på daglig basis och växa vår affär genom försäljning. Här arbetar du med konsulter främst inom industri, lager och logistik och får förmånen att möta många olika typer av kompetenser och verksamheter i vardagen.

Varför ska du arbeta på Randstad?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång.  Du kommer att trivas hos oss om du stimuleras av tanken av att arbeta hos ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta kollegor i en varm miljö. Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar. 
Hos oss är samarbete avgörande för att lyckas. Tillsammans arbetar vi med mycket energi, glädje och driv för att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter på bemanningsmarknaden då rollen innebär självständigt säljarbete mot befintliga och nya kunder med stort fokus på att skapa hållbara affärer.

Ansvarsområden
Våra konsultchefer ansvarar bland annat för:
• Försäljning: Att ta kontakt med och bearbeta nya kunder och kontaktpersoner via telefon och mail, men även merförsäljning och relationsbyggande gentemot våra befintliga kunder och kontaktpersoner
• Rekrytering: Helhetsansvar för rekryteringsprocessen med rekrytering, anställning och
kontinuerlig uppföljning med både kund och kandidat under processens gång
• Personalansvar: Ringa in och bemanna ut våra konsulter till olika uppdrag från dag till dag, medarbetarsamtal, lönesamtal och coachning av konsulter m.m.
• Administration: Offert- och avtalsarbete, fakturering, tidrapportering m.m.



Arbetstider
Detta är en heltidstjänst 
Tjänsten löper tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning.

Kvalifikationer
● Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet av rollen som säljande konsultchef eller motsvarande befattning och som stormtrivs med att arbeta i ett högt tempo och i detta omväxlande yrke
● Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta mot stora kunder och har förståelse för den typen av leverans
● Mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet och vana av att bemanna till kunder inom industri, lager och logistik
● Då våra kunder är spridda kring Helsingborg ser vi gärna att du har ett upparbetat nätverk i regionen
● Vi ser att du har en akademisk examen inom personal, ekonomi, försäljning eller motsvarande
● Vi jobbar i en internationell koncern och möter många människor med olika bakgrund, därför krävs det att du har goda kunskaper i både svenska som engelska i såväl tal som skrift
● B-körkort är krav

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett starkt driv och brinner för försäljning och att skapa resultat. Du förväntas se affärsmässigt på pris- och lönesättning och förstår att lönsamma affärer gör att vi utvecklas tillsammans med våra kunder. Som person är du positiv, med stort hjärta och intresse för människor. Kanske är det också därför du är så framgångsrik inom försäljning? Du är nämligen trygg i vad du tillsammans med ditt team och konsulter kan erbjuda i form av kundvärde. På så sätt kommer goda konsult- och kundrelationer på köpet. Du har en flexibel inställning till din arbetstid och trivs med att hugga i där det behövs - och kan snabbt ställa om mellan lägre och högre arbetsbelastning. I dig ser vi en kollega som är tävlingsinriktad men saknar vassa armbågar. I stället är du teamorienterad, hjälpsam, entusiasmerande och modig. Är du dessutom resultatorienterad och strukturerad?
Då kommer du att stormtrivas tillsammans med oss!

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2020-01-20. Vänligen notera att vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag.

För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef, Branch Manager Pernilla Nicklasson på 0729-88 95 07 alternativt pernilla.nicklasson@randstad.se.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2020
  • Ansök senast: 20 januari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024