OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Konsultchef till Maxkompetens
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en rekryteringskonsult/konsultchef till vårt stjärngäng i Borås som delar vår passion för mötet med människor, den utvecklande kundrelationen och en varierad vardag. Ambitionsnivån och engagemanget till det vi gör är minst lika hög som det är i tak och du blir en central funktion på ett lokalkontor där teamandan är en framgångsfaktor! Ta nu chansen att bli en av oss!
Det här är en dynamisk roll med många beståndsdelar där du under eget ansvar driver våra rekryterings- och bemanningsuppdrag med självklar kvalitet och kundnärhet. Mycket kundkontakt och spännande intervjuer med kandidater, search och tätt samarbete med oss alla på kontoret. Du kommer i rollen vara ansvarig för hela rekryteringsprocessen, från första kontakt och kravspecifikation med kund till tillsättning och uppföljning efter avslutad rekrytering.
Du har fullt personalansvar för de konsulter du anställer där du driver lön- och utvecklingssamtal samt tillhörande personalrelaterad administration. Med ditt ledarskap och dina relationer till medarbetarna förstärker du ryktet om Maxkompetens som attraktiv arbetsgivare i branschen.
På vårt kontor i Viared får du vara med och påverka samt vara delaktighet i de beslut som tas. Som ansvarig lämnar jag dig ett stort fritt eget ansvar men finns alltid närvarande när så behövs och jag brinner för att se framgången hos andra människor. Dina kollegor är kompetenta, erfarna och har hög ambitions och kvalitetsnivå - min målsättning är att du ska trivas i vårt team!
Din profil
Med dig till oss har du har ett antal års arbetslivserfarenhet inom rekrytering/HR/service och/eller personalnära arbete som kan appliceras på ovan beskrivning, gärna i kombination med en för tjänsten relevant högskoleutbildning. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig mycket väl i svenska såväl i skrift som tal och att nyttja engelska mot kund och kandidat är inget hinder för dig. Att du är van vid att använda telefon och dator som dina främsta arbetsredskap förutsätter vi tillsammans med krav på körkort.
Du trivs bäst i mötet med andra människor och har lätt för att skapa och bygga långsiktiga relationer med både kunder och konsulter. Du är affärsinriktad och lyhörd med god förmåga att anpassa erbjudanden mot kundens behov och önskemål, men också våga konsultera och utmana. För att lyckas i tjänsten krävs ett driv och en resultatinriktning som du kombinerar med en dos entreprenörsanda och ett problemlösande perspektiv. Vidare gillar du att ingå i ett mindre team där samarbete, gemenskap och prestigelöshet krävs.
Övrig information
Placering: Borås med merparten av våra kunder och medarbetare inom en 7 mils radie från vårt kontor i Viared på Ödegärdsgatan 6
Arbetstid: kontorstid
Tillträde: så snart du har möjlighet med hänsyn till uppsägningstid
Ring mig mer än gärna så berättar jag mer om vår vardag, teamet och vad som krävs för rollen. Det finns ingen anledning att vänta med skicka in din ansökan via www.maxkompetens.se, jag kommer jobba löpande med urvalet.
Senast den 30 september 2022 vill jag dock ha din ansökan. Jag nås på 0733-205638 eller mejl marie.sandvall@maxkompetens.se
Hoppas vi ses
Marie Sandvall
Kontorschef
Om Maxkompetens
Maxkompetens grundades i Växjö 2003 och har under 2000-talet vuxit till en av de större bemanning och rekryteringsföretag i Sverige. 2011 gick Mikael in som huvudägare med en långsiktig plan att utveckla företaget och flera förvärv har gjorts under 10-talet för att få en geografisk täckning och stärka vårt erbjudande. Vi har kontor i Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad och Borås.
Idag tillsätter vi över 1200 tjänster i Sverige. Vi har 250 anställda som arbetar hos våra kunder inom branscherna, IT & Teknik, Försäljning & Marknad, Ekonomi, HR & Lön, Industri & Logistik och Kundtjänst & Administration.