Konsultchef / Bemanningsansvarig / Rekryterare

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Vill du växa med Maxkompetens? Vi på Maxkompetens söker nu en säljande bemannings- och rekryteringsansvarig till vår region syd, gärna med erfarenhet från liknande tjänst alternativt god kännedom om bemanningsbranschen.

Tjänsten som säljande bemannings- och rekryteringsansvarig innefattar ett helhetsansvar för såväl kund som konsult. Du upprättar kravprofiler, intervjuar kandidater löpande, gör bedömningar utifrån kundernas krav, gör referenstagning, allt enligt våra kvalitetssäkrade system och har en förmåga att bredda ditt perspektiv för att finna lämpliga matchningar mellan våra kunders behov och våra kandidaters kompetenser.

Du kommer att utgå från kontoret i Halmstad men då även Skåne ingår i vårt distrikt så förekommer dagsresor till vårt kontor i Malmö/Lund där du kommer att träffa kunder, konsulter och kandidater och hålla intervjuer.
Du kommer vara konsultansvarig vilket innebär bemanningsansvar, uppföljning av konsulter och deras uppdrag, personalansvar samt personaladministration.
Du tycker det är viktigt att träffa kunder och konsulter och spenderar därför mycket tid ute hos dem för att säkerställa högsta kvalité i vårt uppdrag. Nöjda kunder och konsulter är ett ledord för oss.

I dina arbetsuppgifter ingår också att finna nya kunder och samarbetspartners varför bokning av kundmöten är en del av arbetsdagen och vi ser gärna att du är social och tycker om att prata i telefon och träffa människor. Tidigare erfarenhet av processen kring att skapa långsiktigt goda relationer genom att ta bearbetningen hela steget från nykundsbokning till lyckat samarbete är meriterande.

Vi arbetar strukturerat och mot tydligt uppsatta mål. Vi vill att just du är den som tar ansvaret för våra kunder och konsulter och att de får känslan av att Maxkompetens som arbetsgivare och affärspartner är attraktiv och en naturlig karriärspartner.
Hos en av våra största kunder har vi dagligen bemanningsjour, vilket innebär att du ska kunna ta emot eventuella sjukanmälningar via sms på både morgon och kväll.


Din profil

Du trivs med att arbeta i en händelserik miljö och har ett stort intresse för bemanning och rekrytering. Du kommer att arbeta med både yrkesarbetaravtal och tjänstemannaavtal, därför är det meriterande om du har kännedom kring Bemanningsavtalet för såväl tjänstemän som yrkesarbetare. Vi kommer erbjuda dig rätt introduktion i dessa avtal beroende på din erfarenhet.

För att trivas hos oss är det viktigt att du har stort eget driv, känsla för service och ett affärstänk. Du har en positiv inställning samt en vilja att lära och utveckla. Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är organiserad i ditt arbetssätt.
Vår modell är mötesintensiv gällande såväl telefonbokningar, kundmöten som kandidatintervjuer varför vi hoppas att du som söker trivs i en position där service gentemot konsult, kandidat och kund är A och O. Du behöver ha förmågan att växla upp tempot när så krävs.
Din roll liknar ofta "spindeln i nätet" där du i nära samarbete med kollegor säkerställer att våra kunder och konsulter upplever högsta kvalitet.
Rollen vi önskar tillsätta ställer krav på affärsmässighet, en liten entreprenörsådra men också en hög personlig integritet. I gengäld kommer du erbjudas plats på ett företag som befinner sig i en starkt expansiv fas med goda möjligheter att påverka och styra din arbetsdag samt på sikt möjligheter till personlig utveckling inom företaget.
Om du känner att du motsvarar dessa önskemål är vi mycket glada för att ta emot din ansökan redan idag!

Start: omg.
Lön: Fast lön + provision
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 mån.

Välkommen med din ansökan till www.maxkompetens.se


Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktad mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter runtom i hela Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 april 2015

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024