OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Vi har ett fantastiskt uppdrag: att bidra till våra kunders och individers framgång genom att matcha rätt kompetens!
Vi har ett starkt affärsmässigt perspektiv, men också ett mänskligt. Begreppet Adeccohjärtat handlar om hur vi ser och bekräftar våra interna medarbetare, kandidater och konsulter.
Adecco Örebro befinner sig under tillväxt och som ett resultat av detta vill vi välkomna en Konsultchef (intern titel Business Manager) till Örebro.
Här trivs du som är affärsdriven och som med egen stark drivkraft motiveras av att nå uppsatta affärsmål. Du kommer att arbeta med försäljning genom att identifiera behov av bemanning och rekrytering hos kunder och du stimuleras av att bygga upp och bevara goda affärsrelationer och framgångsrika samarbeten. I rollen som Business Manager är du också ledare med personalansvar för konsulter som arbetar hos våra kunder.
Vårt yttersta mål är att bidra till våra kunders fortsatta framgång genom rätt kompetens på plats i sin verksamhet. Vi har glädjen att varje dag se till att kandidater får nya möjligheter på arbetsmarknaden. Vi strävar efter att ha ett nära samarbete och att bygga relationer med kund, konsult, kandidat och kollegor.
Vad du kommer göra
Som Business Manager är du ledare med personalansvar för konsulter som arbetar hos våra kunder.
Du har också själva kundansvaret för ett antal företag där du är ansvarar för att vara utveckla samarbetet med dessa.
Arbetsuppgifterna är varierande med alltifrån bemanning, schemaläggning, merförsäljning, nykundsbearbetning, utvecklingssamtal samt en stor del planering och personalfrågor.
Du är en person som när det händer saker har förmågan att hålla huvudet kallt och hjärtat varmt. Genom engagemang och nyfikenhet skapar du god relation och kännedom om kunden. Med det initierar du och ger förslag till förbättring, effektivisering och utveckling så att samarbetet mellan Adecco och kunden kan bli framgångsrikt, både på kort och lång sikt.
Då rollen och arbetsuppgifterna är varierande, kräver det att du klarar av att jobba med högt tempo, att du är lösningsfokuserad, administrativt lagd, flexibel och gillar att ta ett stort eget ansvar.
Om dig
Vi söker dig med erfarenhet från en liknande roll med fokus på försäljning och operativ erfarenhet av kontinuerlig leverans av bemanningstjänster. Alternativt från en kund- och säljorienterad verksamhet med direkt ansvar för leverans av tjänster som präglas av hög servicegrad, schemaläggning, korta deadlines och snabba beslut.
Här trivs du som är en social, positiv, driven och ansvarsfull personlighet. Vi ser det som självklart att du kombinerar ett resultatfokus med omtanke om dina kollegor, då vi ser att det skapar en professionell, trevlig och framåtsträvande arbetsmiljö.
Vi arbetar dagligen med våra värderingar - Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa kontakter.
I denna tjänst krävs att du har körkort och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Ansökan
I tjänsten som Business Manager som är en intern tjänst tillhör du Adeccos kontor i Örebro. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor, är måna om våra medarbetares välmående och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, sista dag för ansökan är den 31 mars. Vänligen bifoga CV. Notera att vi ej efterfrågar personligt brev. Vi accepterar ej ansökningar via epost.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Vänligen notera att vi använder oss också av engelska i våra rekryteringsprocesser.
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Talent Acquisition Specialist Jaana Shalabi på email: jaana.shalabi@adeccogroup.com
Välkommen med din ansökan!
Varför välja oss?
Det är en spännande tid att vara en del av vårt team! Vi är stolta över att vara ett ledande globalt företag vars kunskap är efterfrågad och vi bryr oss om att göra det bästa jobbet vi kan för att säkerställa en bättre framtid för alla. Vi gör detta genom att bygga vår Future@Work strategi som ett enat team av 30 000+ kollegor som arbetar i över 60 länder globalt.
Att sätta människor först, jobba med en kollektiv anda och konstant vilja utvecklas - det är vad vi står för på Adecco Group. Här är vi alla individer med ett unikt perspektiv på den värld vi lever i. Det är det som gör oss starkare. Vem du än är och oavsett din bakgrund kan du vara dig själv. Vi strävar efter att bygga vidare på de attribut som gör dig till den du är. Vi erbjuder kompetensutveckling på flera olika sätt, som vi hoppas stillar din nyfikenhet samtidigt som vi delar färdigheter, kunskaper och expertis för att växa tillsammans.
Som en av världens största arbetsgivare tror vi på talang oberoende av bakgrund och fokuserar på de olika och unika färdigheter som våra medarbetare har med sig. Vi strävar efter att främja en kultur av tillhörighet och syfte, en miljö där alla kan trivas och känna sig engagerade och där skillnad respekteras och värderas. Vårt engagemang för rättvisa, lika möjligheter, inkludering och mångfald är en del av vårt bredare engagemang för att respektera grundläggande mänskliga rättigheter i hela vår värdekedja. Adecco Group är stolt över att vara en arbetsgivare för lika möjligheter.