OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster på nära 200 enheter över hela landet, av dessa är ca 45 egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm lista över små bolag.
Rollen som konsultchef är varierad och utvecklande! Du är med och bidrar till företagshälsovårdens utveckling av dess affär. En affär som ligger i tiden, där du kan vara med och påverka för ett friskare samhälle.
Som konsultchef leder du och stöttar konsulter med spetskompetens inom sitt område. Du ansvarar för ett team med kompetens inom företagshälsovården såsom t ex läkare, sjuksköterskor/företagssköterskor, psykologer, beteendevetare, ergonomer, fysioterapeuter, arbetsmiljöingenjörer och hälsoutvecklare/pedagoger på någon av våra enheter i Göteborg. Vilka kompetenser våra team innehåller ser lite olika ut beronde på uppdrag, ort mm.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:
• Leda, driva och utveckla teamets medarbetare för att säkerställa beläggning och måluppfyllelse samt ett konsultativt arbetssätt i enlighet med bolagets prestationsledning.
• Ansvara för den dagliga operativa driften och arbetsledningen för teamet samt säkerställa teamets leverans mot kund.
• Optimera teamet genom effektiv resursplanering och resursutnyttjande enligt bolagets arbetssätt, affärsrutiner, policys och riktlinjer.
• I samråd med regionchefen leda och driva en effektiv kompetensförsörjning (rekrytering, utveckling och avveckling samt identifiera, utveckla och behålla nyckelpersoner) i det egna teamet.
• Ansvara för teamet med fullt personalansvar inkl arbetsmiljö och rehab.
• Ansvarig för att aktivt driva bearbetning och försäljning mot kunder där du har kundansvar mot uppsatt budget
Vi söker dig som:
•
Du har ett par års erfarenhet från coachande ledarskap med goda resultat
•
Det är en fördel om du har en bakgrund inom eller erfarenhet av företagshälsovården samt att du har god insikt i hur konsultbolag fungerar och styrs
•
Har erfarenhet av försäljning och kundarbete och förstår vikten av att alltid sätta kunden i första hand
•
Gillar att skapa och utveckla affärer, framförallt är du bra på att skapa riktigt bra relationer
Stor del av rollen handlar om att coacha medarbetarna och därför är detta något vi vill att du är duktig på och stimuleras av. Du är bra på att få med dig samt engagera andra. Leveransplaneringen måste fungera så det är viktigt att du har lätt för att prioriera och strukturera, du har även lätt för att ändra dig efter olika omständigheter. Du gillar högt tempo och är effektiv i ditt dagliga arbete.
Har du frågor kontakta regionchef Eva Söderlund Eliasson på telefon 0769-498765
Sista ansökningsdatum är 2017-04-26, urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Välkommen med din ansökan!