OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering.
Vi har idag drygt 1 000 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 155 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 1,2 miljoner medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.
Vill du vara med och bidra till ett friskare arbetsliv? Vi söker nu Konsultchef i Göteborg – Gamlestaden.
Vår vision är Sveriges friskaste kunder. På vår enhet i Gamlestaden är vi idag ca 25 medarbetare som arbetar i team gentemot våra olika kundföretag och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling, rehabilitering. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap.
Att arbeta som konsultchef på Feelgood innebär ett nära samarbete med kollegor och kunder där vi tillsammans jobbar för Sveriges friskaste medarbetare. Drivkraften ligger i vår mission ”vi skapar framgång genom att få människor att må bättre” och att vi jobbar värderingsstyrt.
Rollen som konsultchef är varierad och utvecklande! Du är med och bidrar till företagshälsovårdens utveckling av dess affär. En affär som ligger i tiden, där du kan vara med och påverka för ett friskare samhälle. Som konsultchef leder du och stöttar konsulter med spetskompetens inom sitt område. Du ansvarar för ett team med beteendevetare/psykologer/ergonomer/sjukgymnaster och arbetsmiljöingenjörer på vår enhet i Göteborg, i Gamlestaden. Tjänsten innefattar också ansvar för konsulter som är på andra enheter i Göteborg. I rollen har du även ett kundansvar för ett antal befintliga kunder.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:
• Leda, coacha, följa upp och utveckla medarbetarna i dina team för att nå uppsatta mål.
• Chefsstöd, i stort som smått.
• Leveransplanering och daglig koll på tidböcker.
• Driva utvecklingen hos befintliga kunder där du har ett kundansvar.
• Stötta kunden och det team som jobbar mot kunden från start till slut.
Vi söker dig:
• Som med fördel har ett par års erfarenhet från coachande ledarskap med goda resultat.
• Som har en fördel om du har en bakgrund inom företagshälsovården samt att du har god insikt i hur konsultbolag fungerar och styrs.
• Som med fördel har en bakgrund inom någon profession inom vård/företagshälsa såsom ex ergonom/psykolog/beteendevetare/sköterska.
• Som har erfarenhet av försäljning och kundarbete och förstår vikten av att alltid sätta kunden i första hand.
• Som gillar att skapa och utveckla affärer, framför allt är du bra på att skapa riktigt bra relationer.
Stor det av rollen handlar om att coacha medarbetarna och därför är detta något vi vill att du är duktig på och stimuleras av. Du är bra på att få med dig samt engagera andra. Leveransplaneringen måste fungera så det är viktigt att du har lätt för att prioritera och strukturera, du har även lätt för att ändra dig efter olika omständigheter. Du gillar högt tempo och är effektiv i ditt dagliga arbete och bra på att skapa goda resultat, så väl med kvalité och ekonomi.
Har du frågor kontakta Operativ Chef Anneli Norrlén tfn 0730-874048. anneli.norrlen@feelgood.se
Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer sker löpnade.