OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du framtidens konsultchef för vår verksamhet med inriktning mot Infrastructure Services?
Som ledare för Infrastructure Services är uppgiften att utveckla och genomföra en stabil konsultleverans till våra kunder i Småland och Östergötland.
Placeringsort Linköping eller Jönköping.
Om företaget
EVRY finns på över 50 orter i Norden med ett team på 10 000 medarbetare. Med insikter, lösningar och teknik skapar vi affärsnytta för våra kunder och värde för samhället. EVRY kombinerar djup branschkunskap, hög teknisk kompetens med en lokal närvaro och en global leveransmodell. På så sätt hjälper vi våra kunder maximera potentialen av sin IT, från analys och strategi till införande och effekthemtagning. EVRY One är vårt helhetserbjudande med fokus på de utmaningar som små och medelstora företag har i sin dagliga verksamhet. Lär känna oss mer på evry.com
Dina arbetsuppgifter
Vi möjliggör digital transformation av den traditionella IT-miljön, vilket innebär att vi hjälper våra kunder med framtagning av lösningar med ett helhetsperspektiv i den nya verkligheten. I den nya verkligheten är IT-lösningar mobila med decentraliserad arkitektur och ofta baserat på någon typ av molntjänst som kan levereras av EVRY eller annan aktör.
Din uppgift blir att leda utvecklingen av den befintliga konsultverksamheten i Jönköping och bygga upp en motsvarighet i Linköping. Vår ambition är att våra verksamheter ska växa och du blir en nyckelspelare i den utvecklingen.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Driva och delta i sälj och marknadsaktiviteter
- Personal- och budgetansvar för avdelningen
- Planering och uppföljning av gruppens dagliga arbete
- Driva gruppens arbete framåt både strategiskt och operativt
- Leda, kravställa och fördela gruppens arbete
- Medverka i olika styrgrupper och pågående projekt
- Bidra till försäljning och tjänsteutveckling
- Kontinuerlig kontakt med representanter i kundbolagen
- Ledningsgruppsarbete
- Skapa och utveckla ett nytt konsultteam i Linköping.
Vi erbjuder dig en spännande roll i ett företag som präglas av mycket hög förändringstakt där man får möjlighet att påverka.
Din profil
För att passa i rollen behöver du ha en bakgrund och en god förståelse för infrastrukturleveransen både tekniskt och ur ett affärs- och verksamhetsmässigt perspektiv. Grunden i arbetet är att förstå hur tjänsterna bäst ska förvaltas och utvecklas för framtiden. För detta krävs god organisationsförmåga, mod och vilja att ta ansvar.
Vi söker dig som har:
- Minst 3 års ledarerfarenhet samt,
- Minst 5 års erfarenhet av resurs- och projektleverans/konsultverksamhet,
- Högskolekompetens eller motsvarande.
- B-körkort, tjänsten innebär resande mellan våra kontor i Anderstorp/Värnamo, Jönköping och Linköping.
Du är en god affärsman / affärskvinna, är tydlig, kommunikativ och engagerad. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och flexibel samtidigt som du kan upprätthålla en struktur.
Du bör ha god kännedom om ITIL-ramverket och PPM’s projektmetodik eller likvärdigt. Mycket god kunskap i svenska och engelska både i tal och skrift är ett krav.
Ansökningsförfarande
Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Lena Johansson tel. 0708-52 32 36
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23