Konsultchef inom industri & logistik till Randstad i Stockholm

Konsultchef inom industri & logistik till Randstad i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att jobba som konsultchef med inriktning mot industri och logistik och vill arbeta i världens ledande rekrytering- & bemanningsföretag? Då har du chansen! Vi söker nu en skicklig konsultchef med specialistkunskap inom industri och logistik som vill bli en del av vårt grymma team hos Randstad Staffing i Stockholm.

Som Konsultchef hos oss erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Starkt fokus i vår verksamhet ligger på att träffa både nya och befintliga kunder på daglig basis och växa vår affär genom försäljning. Hos oss kommer du främst att arbeta med konsulter inom industri, produktion och logistik och vi söker i första hand dig som har kunskap om de här kompetensområdena sedan innan.

Varför ska du jobba på Randstad?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång.  Du kommer att trivas hos oss om du stimuleras av tanken på arbeta hos ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta kollegor i en varm miljö. Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar. 
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. 

Ansvarsområden
Försäljning: Prospektering och bearbetning av nya kunder och kontaktpersoner, men även merförsäljning och relationsbyggande gentemot våra befintliga kunder och kontaktpersoner.
Rekrytering: Helhetsansvar för rekryteringsprocessen med rekrytering, anställning och kontinuerlig uppföljning med både kund och kandidat under processens gång.
Personalansvar: Medarbetarsamtal, lönesamtal och coachning av konsulter m.m.
Administration: Offerering, fakturering, tidrapportering m.m. 

Arbetstider
Detta är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. 
Du kommer att utgå från Randstad nybyggda huvudkontor i Solna. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av rollen som säljande konsultchef eller motsvarande befattning. 
Du har erfarenhet av att arbeta med yrkesgrupper inom lager, logistik och industri.
Eftersom tjänsteförsäljning är en stor del av vår vardag vill vi att du har någon typ av dokumenterad erfarenhet av försäljning. 
Då våra kunder är spridda kring Stockholm ser vi gärna att du har ett nätverk i regionen 
B-körkort är krav.
Vi jobbar i en internationell koncern och möter många människor med olika bakgrund, därför krävs det att du har goda kunskaper i både svenska som engelska. 

Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 
Du har ett starkt driv och brinner för försäljning och att skapa resultat. Du förväntas se affärsmässigt på pris- och lönesättning och förstår att lönsamma affärer utvecklas tillsammans med kunden. 
Som person är du positiv, med stort hjärta och intresse för människor. Kanske är det också därför du är så framgångsrik inom försäljning? Du är nämligen trygg i vad du tillsammans med ditt team och konsulter kan erbjuda i form av kundvärde. På så sätt kommer goda konsult- och kundrelationer på köpet. 
I dig ser vi en kollega som är tävlingsinriktad men saknar vassa armbågar. I stället är du teamorienterad, hjälpsam, entusiasmerande och modig.  Är du dessutom resultatorienterad och strukturerad? Då kommer du att stormtrivas tillsammans med oss!


Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-01-07. 
Vi tillämpar löpande urval men då ansökningstiden sammanfaller med julledigheterna kan vi komma att börja kontakta kandidater först efter sista ansökningsdatum. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2020
  • Ansök senast: 7 januari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024