Konsultchef inom industri & logistik till Randstad i Stockholm

Konsultchef inom industri & logistik till Randstad i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu har vi anställt två nya kollegor men behöver bli fler. Passar du in på beskrivningen nedan och vill bli en del av vårt grymma team inom industri & logistik i Stockholm, sök redan idag!

Har du erfarenhet av att arbeta i en arbetsledande befattning inom service, butik, logistik, lager- eller produktion?  Vill du växla upp till nästa steg i karriären genom att arbeta som konsultchef med inriktning mot industri och logistik på världens ledande rekrytering- & bemanningsföretag?

Som Konsultchef med eget säljansvar hos oss erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Stort fokus i vår verksamhet ligger på att skapa kontakt med, och träffa både nya och befintliga kunder på daglig basis och växa vår affär genom försäljning. Här arbetar du med konsulter främst inom industri och logistik och får förmånen att möta många olika typer av kompetenser och verksamheter i vardagen.

Varför ska du jobba på Randstad?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång!  Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och sköna kollegor i en varm miljö och dessutom i nya fina lokaler i Solna. Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar.

För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Utöver detta kommer du till en arbetsplats med kollektivavtal och en rad attraktiva förmåner och en stor och spännande intern arbetsmarknad. 



Ansvarsområden
Försäljning: Att ta kontakt med och bearbeta nya kunder och kontaktpersoner via telefon och mail, men även merförsäljning och relationsbyggande gentemot våra befintliga kunder och kontaktpersoner
Rekrytering: Helhetsansvar för rekryteringsprocessen med rekrytering, anställning och  kontinuerlig uppföljning med både kund och kandidat under processens gång
Personalansvar: Ringa in konsulter och bemanna ut våra konsulter till olika uppdrag från dag till dag, medarbetarsamtal, lönesamtal och coachning av konsulter m.m.
Administration: Offerering, fakturering, tidrapportering m.m. 

Arbetstider
Detta är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med sex månaders provanställning. 



Kvalifikationer
Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet av rollen som säljande konsultchef eller motsvarande befattning och som stormtrivs med att arbeta i ett högt tempo och i detta omväxlande yrke. I andra hand söker vi dig som har kombinerad erfarenhet av någon typ av personalarbete och försäljning eller service.
Meriterande om du har en akademisk examen inom personal, ekonomi, försäljning eller motsvarande och om du har erfarenhet av att arbeta med yrkesgrupper inom lager, logistik, industri eller produktion
Eftersom tjänsteförsäljning är en stor del av vår vardag ser vi gärna att du har någon typ av dokumenterad erfarenhet av försäljning. 
Vi jobbar i en internationell koncern och möter många människor med olika bakgrund, därför krävs det att du har goda kunskaper i både svenska som engelska i såväl tal som skrift
B-körkort är krav



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 
Du har ett starkt driv och brinner för försäljning och att skapa resultat. Du förväntas se affärsmässigt på pris- och lönesättning och förstår att lönsamma affärer utvecklas tillsammans med kunden. 
Som person är du positiv, med stort hjärta och intresse för människor. Kanske är det också därför du är så framgångsrik inom försäljning? Du är nämligen trygg i vad du tillsammans med ditt team och konsulter kan erbjuda i form av kundvärde. På så sätt kommer goda konsult- och kundrelationer på köpet. 
I dig ser vi en kollega som är tävlingsinriktad men saknar vassa armbågar. I stället är du teamorienterad, hjälpsam, entusiasmerande och modig.  Är du dessutom resultatorienterad och strukturerad? Då kommer du att stormtrivas tillsammans med oss!




Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-02-08. 
Vi tillämpar löpande urval men då ansökningstiden sammanfaller med julledigheterna kan vi komma att börja kontakta kandidater först efter sista ansökningsdatum. 

För mer info kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Maria Strömberg 0733434615 eller Kristin Olofsson 0729889038. 
maria.stromberg@randstad.se
kristin.olofsson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2021
  • Ansök senast: 8 mars 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024