OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Med över 7,500 hängivna medarbetare världen över, hjälper vi företag och organisationer i alla storlekar att nå sina mål. Vi söker nu en konsultchef för svenska kunder inom affärsområdet Payroll. Placeringsort, Göteborg.
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Med över 7,500 hängivna medarbetare världen över, hjälper vi företag och organisationer i alla storlekar att nå sina mål. Vi söker nu en konsultchef för svenska kunder inom affärsområdet Payroll. Placeringsort, Göteborg.
Rollen som konsultchef:
I rollen som konsultchef leder, utmanar och coachar du 17 lönekonsulter, varav 3 teamledare i lönearbetet, kunddialogen och löpande förbättringsarbete. Du bygger en stark grupp som arbetar utifrån Azets värdering och mot gemensamma mål.
Med ett affärsmässigt fokus säkerställer du att vi har nöjda kunder och en lönsam kundleverans med hög kvalitét. Genom aktivt deltagande i kunddialogen bygger du starka kundrelationer. I ditt arbete har du fokus på kund-och medarbetarlönsamhet som bidrar till Azets framgång. Du har även ett tätt samarbete med avdelningschefen samt konsultchefen i Malmö som leder den andra halvan av avdelningen.
Dina ansvarsområden som konsultchef kan sammanfattas i:
* Personalansvar som förutom att leda, motivera och coacha gruppen även innebär att skapa lönsamhet, engagemang och utveckling.
* Kundansvar som innebär direkt ansvar för gruppens service, lönsamhet, leverans och relationer
* Vara ambassadör och möjliggörare för företagets strategi samt förankra och implementera den
* Huvudfokus är den egna gruppen men även att se till helheten och verka för hela företagets framgång
Vad söker vi:
* Kunskap inom löneområdet
* God förståelse för vad som driver kund- och medarbetarlönsamhet.
* Professionella kunskaper i svenska och engelska
* Kunskaper i Excel
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom service eller försäljning och är van att leda andra. Har du erfarenhet av att resursplanera och god systemvana och erfarenhet av Hogia ser vi det som ett plus.
Vem är du:
Du är strukturerad och sätter mål som du realiserar och förverkligar. I ditt arbete drivs du av utmaningar och säkerställer att påbörjade projekt avslutas, vilket innebär att du ibland kan kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs för att nå de gemensamma målen. Med en god kommunikativ förmåga når du ut med dina budskap till kund, samarbetspartners och medarbetare, dessutom engagerar dina medarbetare. Du är stresstålig och har en förmåga att särskilja sak och person.
Vilka är vi:
Azets är ett företag som ständigt strävar mot förbättringar vare sig det gäller kvalité, kundrelationer, system eller medarbetarperspektivet. Vi erbjuder Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån med en ordentlig arbetsplats och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. Som chef får du arbeta med kompetenta medarbetare i ett nära samarbete. Azets fokuserar på att stärka sina ledare och du får mycket stöd och utveckling i din chefsroll.
Skulle du passa in i rollen som en av våra Amazing Leaders? Urval sker löpande och tillsättningen av tjänsten är så snart som möjligt, så sök redan nu!
Frågor: Pernilla Werder, Avdelningschef pernilla.werder@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent acquisition, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Jerresand
+46 705612483
Anders Fryxell
+46 70 921 43 82
Erik Bekkåsen
+47 95919249