Konsultchef Luleå

Konsultchef Luleå

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Går du omkring och längtar efter ett jobb där du får utlopp för ditt stora intresse för människor?
Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du dessutom bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Bra! Då ska du läsa vidare - kanske är det precis just du som är vår nya kollega och viktiga pusselbit! Vi söker nu en kommunikativ och flexibel spindel till det nät som är vår spännande konsultverksamhet. 

Som Konsultchef med eget säljansvar hos oss på Randstad erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Stort fokus i vår verksamhet ligger på att skapa kontakt med, och träffa både nya och befintliga kunder på daglig basis och växa vår affär genom försäljning. Här arbetar du med konsulter främst inom tjänstemannasektorn och industri och får förmånen att möta många olika typer av kompetenser och verksamheter i vardagen.

Varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång!  Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och sköna kollegor i en varm miljö. Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar.
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Utöver detta kommer du till en arbetsplats med kollektivavtal och en rad attraktiva förmåner och en stor och spännande intern arbetsmarknad.




Ansvarsområden
• Försäljning: Att ta kontakt med och bearbeta nya kunder och kontaktpersoner via telefon och mail, men även merförsäljning och relationsbyggande gentemot våra befintliga kunder och kontaktpersoner
• Rekrytering: Helhetsansvar för rekryteringsprocessen med rekrytering, anställning och 
  kontinuerlig uppföljning med både kund och kandidat under processens gång
• Personalansvar: Ringa in konsulter och bemanna ut våra konsulter till olika uppdrag från dag till dag, eller besöka våra konsulter ute hos kund på långa uppdrag, medarbetarsamtal, lönesamtal och coachning av konsulter m.m.
• Administration: Offerering, fakturering, tidrapportering m.m.



Arbetstider
Heltid tillsvidare med provanställning

Kvalifikationer
Kunskaper, erfarenhet och personliga egenskaper:
● Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet av rollen som säljande konsultchef eller motsvarande befattning och som stormtrivs med att arbeta i ett högt tempo och i detta omväxlande yrke. I andra hand söker vi dig som har kombinerad erfarenhet av någon typ av personalarbete och försäljning eller service.
● Vi ser att du har en akademisk examen inom personal, ekonomi, försäljning eller motsvarande.
● Vi jobbar i en internationell koncern och möter många människor med olika bakgrund, därför krävs det att du har goda kunskaper i både svenska som engelska i såväl tal som skrift
● B-körkort är krav

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett starkt driv och brinner för försäljning och att skapa resultat. Du förväntas se affärsmässigt på pris- och lönesättning och förstår att lönsamma affärer gör att vi utvecklas tillsammans med våra kunder. 
Som person är du positiv, med stort hjärta och intresse för människor. Kanske är det också därför du är så framgångsrik inom försäljning? Du är nämligen trygg i vad du tillsammans med ditt team och konsulter kan erbjuda i form av kundvärde. På så sätt kommer goda konsult- och kundrelationer på köpet. Du har en flexibel inställning och trivs med att hugga i där det behövs – och kan snabbt ställa om mellan lägre och högre arbetsbelastning. I dig ser vi en kollega som är tävlingsinriktad men saknar vassa armbågar. I stället är du teamorienterad, hjälpsam, entusiasmerande och modig. Är du dessutom resultatorienterad och strukturerad? 
Då kommer du att stormtrivas tillsammans med oss!



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 28 mars 2021. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansök därför gärna så snart som möjligt.
För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Carina Fors, 072-540 38 66

Vi ser fram emot din ansökan!



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 5 mars 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023