OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arena Personal AB
Om tjänsten
Vi söker en ny medarbetare som vill vara med och starta upp ett nytt kontor och arbeta som konsultchef/personalansvarig med rekryteringar inom främst tjänstemannasektorn. Vi söker i första hand dig som kan tillträda en ny tjänst omgående.
Tjänsten är mycket varierande, utvecklande och utmanande. För att passa som konsultchef hos oss på Arena Personal delar du våra värderingar som är personlig, engagerad och professionell. Vi har ett genuint intresse för människor och värnar om våra kunder, medarbetare och kollegor. Vi har lång erfarenhet av relationer och bygger vår verksamhet på goda kontakter och därför är varje medarbetare hos oss mycket viktig för vår framgång.
Arbetet innebär att du är ansvarig för ett antal kunder och konsulter (medarbetare) vilket innefattar bl.a. annonsering, urval och intervjuer, matchning och personalansvar med kund- och medarbetarbesök.
En stor del av arbetet innebär att matcha kandidater mot uppdrag hos kunder och därför är det viktigt att du kan lyssna, analysera och vara lyhörd för både kunder och medarbetares behov. Du ska tycka det är roligt att skapa relationer med kunder och medarbetare och du inger förtroende då du är trygg i dig själv. I tjänsten ingår också till viss del försäljning som en naturlig del av arbetet. Det innebär att du har ett affärsmässigt sätt och kan fatta professionella beslut vad gäller avtal, villkor och liknande.
I ett uppstartsskede kommer du att dela din tjänst och även arbeta som konsult hos vårt systerföretag Arbetslivsresurs som arbetar med organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. De är specialister på att utveckla människor utifrån beprövad metodik grundad på kunskap från de mest komplexa uppdragen. Under denna period kommer du alltså att även arbeta med att coacha individer tillbaka till arbetslivet.
Din profil
För att klara arbetet hos oss krävs att du:
- Har minst ett års erfarenhet av arbete som konsultchef eller motsvarande.
- En akademisk examen gärna med inriktning som personal- eller beteendevetare
- Minst två års erfarenhet av att handleda personer med funktionsnedsättning och/eller ohälsa i riktning mot arbetslivet
- Har vana vid och intresse för att arbeta med både individer och grupper
- Ett coachande lösningsinriktat förhållningssätt
- Mycket god datavana samt att du behärskar MS Word, Excel och Outlook.
Du ska uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Eftersom det ingår att göra kund- och medarbetarbesök i tjänsten är det viktigt att du har B-körkort och gärna helst tillgång till egen bil i tjänsten.
De personliga egenskaper som vi ser hos dig är att du är ansvarstagande, självständig och kundorienterad. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig tydligt. Vidare uppskattar vi prestigelöshet och god samarbetsförmåga. Självklart är du en god administratör och har sinne för ordning och reda. Du arbetar snabbt och är duktig på att prioritera och kan hantera stressiga situationer.
Vi erbjuder
Vi på Arena Personal värdesätter teamet och vår arbetsplats präglas av teamkänsla och öppenhet. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet. Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av arbetsuppgifter.
Om företaget
Arena personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Vill du veta mera om tjänsten, kontakta kontorschef Jörgen Rolf, telefon 0480-57891.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelie Eriksson
Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00