OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Konsultchef till Adecco Örebro
Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Är du driven, vill arbeta med försäljning och att bygga långsiktiga relationer?
Adecco Örebro befinner sig under tillväxt och som ett resultat av detta vill vi välkomna en Konsultchef (intern titel Business Manager) till Örebro. Du tycker att det roligaste som finns är att bygga upp och bevara goda affärsrelationer, framgångsrika samarbeten med kunder och kandidater samt gillar försäljning!
Tjänsten innebär stor frihet under ansvar där du får stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag, vi kan verkligen säga att ingen dag är den andra lik. Är du en målinriktad person som gillar variation så kan detta vara rollen för dig!
Du kommer att tillhöra ett affärsorienterat team som arbetar med uthyrnings- och rekryteringstjänster till våra kunder. Vi strävar efter att ha ett nära samarbete och att kontinuerligt bygga relationer med kund, konsult, kandidater och kollegor.
Om uppdraget
Tjänsten som Konsultchef innebär att bedriva försäljning av koncernens tjänster inom bemanning och rekrytering, till både stora och små företag i Örebro med omnejd. Stort fokus ligger på nykundsbearbetning men tjänsten innebär även utveckling av befintliga kunder. Genom engagemang och nyfikenhet skapar du god relation och kännedom om respektive kund. Du initierar och ger förslag till förbättring, effektivisering och utveckling så att samarbetet mellan Adecco och kunden kan bli framgångsrikt, både på kort och lång sikt.
Som Konsultchef är du ledare med personalansvar för ett antal konsulter som arbetar hos våra kunder. Arbetsuppgifterna är varierande med alltifrån, schemaläggning, bemanning, merförsäljning, utvecklingssamtal samt en stor del planering och personalfrågor.
Då rollen och arbetsuppgifterna är varierande med högt tempo, kräver det att du är lösningsfokuserad och flexibel och gillar att ta ett stort eget ansvar.
Teamet & Samarbete
Hos oss är vikten av samarbete högre än den individuella prestationen, vilket medför att vi vid behov hjälper varandra med olika uppgifter inom bemanningen. Vi arbetar dagligen med våra värderingar - Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa kontakter.
Kvalifikationer
Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen.
Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kan prioritera samt agera.
Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt.
Systemvana: Du får gärna vara van att arbeta i olika system.
Erfarenhet: Vi ser att du har erfarenhet från bemannings-och rekryteringsbranschen
Övrigt: B-körkort är ett krav
Om dig
Här trivs du som har en positiv och glädjespridande personlighet och som med en stark egen drivkraft stimuleras av att nå uppsatta mål. Vi ser det som självklart att du kombinerar ett resultatfokus med omtanke om dina kollegor, eftersom vi tror att dessa egenskaper verkligen skapar en professionell, trevlig och framåtsträvande arbetsmiljö.
Vi erbjuder
En verksamhet med tydliga mål och syfte ; People First, Growth Mindset och Collective Spirit.
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.
Ansökan
Tjänsten som Konsultchef (intern titel Business Manager) är en intern tjänst på Adecco där du tillhör Adecco Örebro. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. Vi har trygga anställningsvillkor och du omfattas av försäkringar och företagshälsovård.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, sista dag för ansökan är den 8 maj. Vänligen bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte accepterar ansökningar via epost.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jaana Shalabi via email: jaana.shalabi@adeccogroup.com
Välkommen med din ansökan!
En resa för att se det bästa hos dig
Vi tror att en förståelse för rekryteringsprocessen hjälper dig att förbereda, känna och vara dig själv. Som en global organisation med flera varumärken och med flera olika roller kan vår ansökningsprocess variera.
På vår karriärsida hittar du några av de viktigaste stegen du kan förvänta dig i processen och som kan guida dig på vägen.
Adecco är en del av det multinationella företaget The Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partners har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats.Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. Fortune Global är en lista över världens 500 största bolag. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra kontor spridda över landet. I Sverige ingår förutom Adecco, även Modis och Badenoch + Clark i The Adecco Group.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Manager Pernilla Carlsson
033-205100