OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är ledande nordisk leverantör av ekonomi- och lönetjänster. Vi har 3.200 medarbetare i Norden som hjälper över 22.000 företag inom ett brett spektrum av branscher. Azets omsätter 2.8 miljarder SEK och är en del av CogitalGroup som ägs av HgCapital. Läs mer på www.azets.se
Brinner du för ett nära ledarskap och drivs av att nå bra resultat? Vi söker vår nästa konsultchef inom affärsområdet Payroll och den internationella gruppen. Placeringsort Solna.
Gruppen består av både lönekonsulter som varit med oss länge men även av flera nya medarbetare. Som Konsultchef för affärsområdet Payroll kommer du att stötta dina lönekonsulter som arbetar tillsammans med vår internationella samarbetspartner i en väl strukturerad process. Du kommer vara ytterst ansvarig för kunderna och dina medarbetare. Du är en nyckelperson för att möjliggöra en proaktiv och lönsam leverans till kunden, genom att leda kompetenta och engagerade medarbetare.
I rollen förväntas du vara en ambassadör och möjliggörare för företagets strategi och du ansvarar för att förankra och implementera företagets strategier i din grupp. Samtidigt som ditt huvudfokus är din grupp ska du se till helheten och verka för hela företagets framgång.
Du kommer vara placerad hos oss på Azets kontor i Solna Business Park där du bidrar med rådgivning och främjar god kommunikation mellan medarbetarna. Du samarbetar tätt med konsultchefen i Uppsala som leder andra halvan av teamet. Då du ingår i en nordisk organisation har du din närmsta chef i Norge och rapporterar direkt till henne.
Azets är ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer. Kunderna är många och olika, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt. Du kommer även vara delaktig i att löpande vidareutveckla samarbetet med vår nearshoring verksamhet i Rumänien där delar av arbetet utförs. Vår mission är att med stöd av en av marknadens bästa outsourcingplattformar, utveckla anpassade lösningar tillsammans med våra kunder och visa vad en modern ekonomifunktion kan vara.
Dina arbetsuppgifter:
Kundansvar där du stöttar lönekonsulter i kunddialoger
Huvudansvarig i dialog internt och externt
Fullt personalansvar för dina medarbetare med fokus på engagemang, utveckling och lönsamhet
Stödja, hjälpa och vägleda medarbetarna i operativa och taktiska frågor
Stödja och driva att aktiviteter och effektiviseringar genomförs på uppdragen
Ekonomiskt ansvar för medarbetar och kundlönsamhet
Resultatansvar där du säkerställer leverans enligt avtal
Vem är du?
Vi tror att du har ett kommunikativt och entusiasmerande arbetssätt. Det är viktigt för oss att alla känner sig delaktiga och förstår Azets ambitioner. Då du kommer driva förändrings- och förbättringsarbete ser vi att du har ledarerfarenhet sedan tidigare. Har du erfarenhet av outsourcing sedan tidigare är detta mycket meriterande. Självklart är du affärsmässig och trivs att arbeta i en roll där du får skapa goda relationer med kunder, både interna och externa. Har du dessutom arbetat med kundservice på en högre nivå är det en stor fördel, kanske i en tidigare roll som Service delivery manager.
Du behöver ha mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift och ska känna dig bekväm i dialog med både kunder och andra samarbetspartners. Du behöver ha förståelse för löneprocessen och god förståelse för vad som driver kund- och medarbetarlönsamhet.
Känner du dig träffad?
Eller du kanske har ett par frågor först? Kontakta Preethi Rasmussen på preethi.rasmussen@azets.com eller Liza Lindberg, HR på liza.lindberg@azets.com
Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med att söka. Senast den 15 juni vill vi ha din ansökan.
Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta dem via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén
Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046