OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du välja både frihet och ansvar? Har du erfarenheter av rekrytering och ledarskap? Är du dessutom bra på att engagera och inspirera andra? Då kan du vara precis den vi söker. Nu letar vi nämligen efter en konsultchef till Telge Tillväxt.
Så här säger Johanna Kock, rekryterande chef, om rollen: I den här rollen får du ansvar för de unga vuxna och utrikesfödda kvinnor som Telge Tillväxt rekryterar och därefter rustar och förbereder för studier eller arbetsliv. Du följer våra konsulter hela vägen från rekrytering till att bli anställningsbara. Den här tjänsten är verkligen en möjlighet för dig som vill ha ett meningsfullt arbete.
Arbetsuppgifter och ansvar Som konsultchef på Telge Tillväxt har du en viktig roll för att vi ska lyckas med vårt övergripande uppdrag. Genom att anställa arbetslösa unga vuxna och utrikesfödda kvinnor ger vi dem förutsättningar att bli anställningsbara. Vårt mål är att minst 70 procent av konsulterna ska gå vidare till hållbara jobb eller studier efter avslutad anställning hos oss.
I din roll som konsultchef kommer du att ansvara för konsultupplevelsen i sin helhet; från att konsulten är nyrekryterad och hela resan till att hen är redo att gå ut i arbete. Mer specifika områden som konsultchefen ansvarar för är konsultförsörjning och anställningsprocessen.
Vi är Telge Tillväxt Vad får människor att växa? Nya kunskaper, mycket hjärta och – Telge Tillväxt. Telge Tillväxt är ett unikt samarbete mellan offentlig sektor och flera svenska storföretag, med målet att minska arbetslösheten bland unga vuxna och utrikesfödda kvinnor. Med engagerade nätverk och tydligt sikte på målet rustar vi ungefär 150–200 unga vuxna samt utrikesfödda kvinnor per år för arbetslivet. Söker du ett jobb med mening? Då är du varmt välkommen till oss!
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För rollen som konsultchef behöver du ha akademisk utbildning inom HR, ekonomi, marknadsföring eller motsvarande. Du har flerårig erfarenhet av rekrytering/bemanning eller arbetsmarknadsinsatser. Du behöver också ha erfarenhet av administrativt arbete samt ha minst ett till två års erfarenhet av ledande uppdrag. Det är viktigt att du har ett tydligt arbetsgivarperspektiv.
Du är kommunikativ, tålmodig och pedagogisk och har lätt för att samarbeta och bygga relationer. Vidare önskar vi att du är strukturerad och bra på problemlösning. För att trivas i rollen har du ett högt eget driv, är ambitiös, initiativtagande och målinriktad. Du drivs av att uppnå goda resultat.
Du har lätt för att motivera, engagera och inspirera människor och är förtroendeskapande. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet behövs också för den här tjänsten. Du har B-körkort.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet av, eller utbildning inom, en eller flera av följande är det ett plus: ledningsgruppsarbete; erfarenhet av att matcha arbetssökande mot arbete; lokalt förankrade kontakter i Södertäljes näringsliv; arbete med ungdomar, utsatta grupper eller på annat sätt tagit ett socialt ansvar inom ramen för ditt arbete eller på fritiden; flerspråkig.
Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 15 december 2023.
Ta kontakt Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Johanna Kock du ska kontakta, på 08 - 550 212 011. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Nickolina Kostic för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare