Konsultchef till Adecco Professionals Stockholm

Konsultchef till Adecco Professionals Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en ny resa? Vi söker nu en Konsultchef (intern titel är Business Manager)där du i stor utsträckning arbetar med att rekrytera in konsulter med fokus på Stockholm!
Adecco Professionals är ett nytt affärsområde inom Adecco där vi samlat bolagets tillväxtområden. En stor investering görs nu för att stärka vårt erbjudande inom bland annat rekrytering, inhyrning, outsourcing och utbildning inom våra fokussegment HR, Finans, Sälj & Marknadsföring, IT och Inköp. Affärsområdet har även i uppdrag att utveckla Adeccos framtida tjänster och erbjudanden som kan lanseras för den svenska såväl som den nordiska marknaden.
Om uppdraget
I rollen som Konsultchef på Adecco arbetar du med att hjälpa dina kollegor att rekrytera in konsulter och skapa möjligheter, indirekt försäljning och relationsskapande aktiviteter. Som en del av din vardag arbetar du med att nätverka, vidareutveckla relationer med befintliga konsulter, säkerställa leverans samtidigt som du arbetar in nya konsulter. Tjänsten som Konsultchef är en bred och varierande roll.
Du rapporterar till Head of Adecco Proffesionals Stockholm och arbetar tätt tillsammans med övriga kollegor. Du kommer ingå i ett tajt team med fokus på att bygga och utveckla Adecco Professionals. Adecco är ett av de större marknadsledande bemanningsföretagen i Sverige med stark lokal förankring på de orter där vi verkar. Adecco är en trygg samarbetspartner som är inne på en spännande förändringsresa. Placeringsort är Stockholm.
Ansvarsområden
Du ansvarar för att kartlägga konsult/kandidatmarknaden med tydliga affärs- och aktivitetsplaner samt skräddarsy säljinsatser för att nå uppsatta mål. Detta görs genom analys, marknadsbearbetning och ständig närvaro på kandidatmarknaden.
I din roll som Konsultchef med inriktning på rekrytering kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:
Daglig kontakt med konsulter
Högt fokus på rekrytering
Utveckla och säkerställa leverans och arbeta med förbättringsarbete

Kvalifikationer
Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen.
Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kan prioritera samt agera.
Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt.

Vem är du?
Du trivs med att hjälpa andra samtidigt som du tar fullt eget ansvar. Du har högt arbetstempo och gillar att utveckla och agera i förändring.
Vi tror att du har en bakgrund inom HR, ekonomi eller försäljning och vi ser det som mycket starkt meriterande om du har rekryteringsbakgrund och erfarenhet från konsult/bemanningsbranschen. Vi sätter stort värde i det personliga, ditt driv och ditt engagemang.
Vi är ett globalt företag med en lokal spets, och det är viktigt med god kommunikativ förmåga där du obehindrat kan tala och skriva på svenska och engelska. Du är strukturerad, men tycker ändå om att din dag inte alltid blir som du tänkt dig. Det är viktigt att vara service-minded, hjälpsam och noggrann i det administrativa arbetet som rollen kräver. Vi söker dig som är ansvarsfull, ödmjuk, nyfiken, utåtriktad och som gillar att ha kul på jobbet. Du är flexibel, drivs av att göra affärer och att skapa goda relationer.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig en miljö där du får mycket frihet under eget ansvar, en möjlighet att utvecklas och att utveckla samt påverka innehållet i din vardag. Tillsammans skapar vi morgondagens arbetsplats. Vi lever även efter devisen "better work, better life" där balans i livet är viktig och där vi vet att ett träningspass på arbetstid förbättrar ditt välmående och prestation. Villkoren är goda med en rad förmåner.
Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.
I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar och outsourcing fördelat på 31 kontor runtom i hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vill du veta mer?
Då ska du ansöka via länken nedan så snart som möjligt. Observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. Tjänsten ska tillsättas omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden, vilket gör att tjänsten kan tillsättas tidigare. I vår kvalitetssäkrade process kan du bli ombedd att genomföra kapacitets- samt personlighetstester. Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta Louise Öijermark på louise.oijermark@adecco.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Peder Andersson på peder.andersson@adeccogroup.com.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Huvudkontor GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Postadress

Östra Hamngatan 26-28
GÖTEBORG, 41109

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024