OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer och vill utöka gruppen med en engagerad konsultchef. Andara Group är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag där precision, passion och potential står i centrum. Vi hjälper Sveriges företag att växa.
Hållbar rekrytering är vår passion. Vi gör jobbet med precision och perfekt matchning är vår ambition. Vi vågar se bortom CV:et för att upptäcka kandidatens fulla potential.
Vi har inlett en stark tillväxtresa och målet är att stadigt öka vår omsättning kommande år. Andara Group är ett ägarlett konsultuthyrnings- och rekryteringsföretag, specialiserade på rekrytering och konsultuthyrning av kvalificerade resurser på alla nivåer inom ekonomi, HR, lön, administration samt sälj och marknad.
Vi har många års erfarenhet av konsultuthyrning och rekrytering inom dessa områden och av att tillgodose våra kunders behov av kompetenta, engagerade och drivna medarbetare. Vårt mål är att vår rekryteringsprocess, oavsett om det handlar om ett uthyrnings- eller rekryteringsuppdrag, alltid ska leda till att vi hittar rätt person till rätt position. Våra ledord är precision, passion och potential. Vi är auktoriserade och prioriterar högsta kvalité i alla våra processer.
Arbetsuppgifter
Rollen som konsultchef innebär ett helhetsansvar för såväl konsult som kund. Du driver och övervakar hela rekryteringsprocessen från uppstartsmöte med kund till urval och intervjuer. Därefter har du personalansvaret för konsulten och uppföljningsansvar gentemot kunden. Arbetsuppgifterna innehåller ett brett spektrum från rekrytering och merförsäljning till utvecklingssamtal och personalfrågor.
I rollen som konsultchef på Andara arbetar du självständigt men också i nära samarbete med dina kollegor. Du samarbetar nära med våra searchers och rekryterare för att säkerhetsställa leverans till kund.
Jobbet som konsultchef är varierande, vilket kräver att du är lösningsfokuserad och flexibel. Med hög närvaro är vi en viktig bemanningssupport för våra kunder.
Du blir en viktig person i vår fortsatta framgång och du kommer att bli involverad i att proaktivt utveckla våra rekryteringsprocesser. Vi vill hitta nya sätt att attrahera de mest talangfulla kandidaterna och att behålla våra duktiga konsulter.
Kvalifikationer
Du bör ha minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för rekrytering, HR och ledarskap. Det är en stor fördel om du har erfarenhet från en operativ roll inom ekonomi, HR, lön, administration, marknad eller sälj och därmed god förståelse för de tjänster du ska tillsätta och där dina konsulter arbetar. Du ska ha relevant akademisk utbildning inom HR eller personaladministration. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. God datorvana samt erfarenhet av olika HR-system och goda kunskaper i Microsoft Office 365 är ett krav.
Personliga egenskaper
Vi söker efter dig som brinner för människor. Du är strukturerad, rak och tydlig. Ett krav är vidare att du är en ”doer” och det är viktigt att du självständigt kan leverera resultat, prioritera och hålla deadlines. Då rollen innehåller ständig kontakt med både kandidater och kunder ser vi att du är utåtriktad och kommunikativ med en förmåga att bygga relationer med människor på alla nivåer. Som person är du social, nyfiken och framåt.
Mer om tjänsten
- Tillsättning: så fort som möjligt eller enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: Andaras kontor på Kungsgatan 33
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta vår VD Linda Gadd på telefon 08 - 24 90 80 eller mobil 0720 - 19 92 09 eller mejl linda.gadd@andaragroup.se.
Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!