OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare.
För att fortsätta vår positiva utveckling på marknaden inom IT och Management söker vi nu ytterligare en konsultchef. Detta är den rätta rollen för dig med intresse för rekrytering, koordinering, affärer och personalansvar - tveka inte att söka redan idag!
Vad skall du göra?
Region Mellansverige är geografiskt en stor region med anställda från Karlstad ända ner till Kalmar med hjärtat i Östergötland. Vi ser helst att tjänstens utgångsläge är i Linköping. Regionen har i dagsläget cirka 30 medarbetare, men framför dig ser du betydligt fler än så. Du ingår också i regionens ledningsgrupp. Som ledare hos oss får du mycket stort ansvar över din verksamhet/region. Du tydliggör regionens visioner och mål, påverkar personalens motivation och prestation, bygger kultur, samt rekryterar.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat ansvar för följande områden:
- Rekrytering: helhetsansvar för rekryteringsprocessen av konsulter till våra kunder; från uppstart och genomgång av kravprofil, annonsering, selektering, intervjuer till presentation av kandidater till kund
- Personalansvar och ledarskap: ansvar för att vårda och utveckla relationerna med dina anställda konsulter, genom löpande dialog, möten och service men också tillhörande administration och tidrapportering
- Kundrelationer: att i nära samarbete med övriga kollegor vårda och utveckla samarbeten med kunder och självständigt driva merförsäljning
Vem är du?
Du gillar utmaningar, är väldigt prestigelös och brinner för att vara med och bygga upp och utveckla en verksamhet samtidigt som du bidrar till att alla medarbetare lyckas. Du är säljande, motiverande och mycket resultatdriven. Du har en hög energinivå, är stark i dig själv och vet vad som krävs för att lyckas! Du har ett stort kundfokus och älskar att bygga verksamheter i ett högt tempo.
Ett plus är naturligtvis att du har ett befintligt kontaktnät. Fördel naturligtvis om du har erfarenhet av bemannings- eller konsultbranschen, men inget måste. Antingen har du provat på liknande roller förut eller så vill du kasta dig över en ny utmaning.
Du ska även ha:
- Haft personalansvar i minst 3 år
- Har relevant akademisk utbildning; exempelvis dig som är personalvetare med intresse för affärer
-Erfarenhet av servicerelaterat arbete och kundkontakt
Vad får du?
För rätt individ, med rätt inställning till tillväxt och expansion och med hjärtat på rätta stället erbjuds delägarskap, en lönsam resa och vidare en snabb karriär inom koncernen. Castra har på sina sju år vuxit till 150 medarbetare och då förstår du säkert att möjligheterna är enorma. Känns detta rätt så ansök redan idag! Vi tror på att tillsätta rätt person till rollen så kolla gärna igenom specifikationerna extra noga innan du ansöker.
Om Castra
Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och industriteknik. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på.
Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work® tre år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar.
Företaget har kontor i Linköping, Norrköping, Örebro, Jönköping, Göteborg, Stockholm, Helsingborg och Malmö. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se (http://www.castra.se/).
Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta mikael.fjellstrom@castra.se Tfn: 0700-449345
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Florentin
0705788391