OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.
Om Lernia
Lernia Bemanning är störst i Sverige på bemanning av yrkesarbetare. Vårt fokus ligger på att vara industrins omställningspartner och kunna bidra till att öka kundens produktivitet genom att leverera rätt personal på smidigast möjliga vis. Att jobba hos oss innebär att du blir del av en levande, modern och dynamisk arbetskultur där vi tittar mer på det värde du skapar än att stirra oss blinda på vad klockan är eller var du väljer att arbeta. Vi tror på frihet under ansvar och medarbetare som är tillräckligt självgående för att kunna leda och strukturera sin arbetsdag.
Om rollen
Som konsultchef hos oss kommer du, tillsammans med ditt team, utveckla och bygga långsiktiga relationer med våra kunder och bemanningskonsulterna. Dina arbetsuppgifter kommer innebära försäljning, rekrytering och personalansvar för våra konsulter. Bemanningsplanering och administration utgör också en stor del av din vardag.
I rollen har du daglig kontakt med både kunder och medarbetare via telefon, mail och fysiska möten. Du säkerställer kundens behov av kompetens och sköter hela processen från kundbesök, rekrytering av nya talanger samt att utveckla samarbetet och dina medarbetare. Du ser hela tiden till att ha ett öra mot marken för att fånga upp nya behov som kunden kan ha.
För att kunna serva dina kunder med bästa tänkbara kandidaterna krävs det ett gediget samarbete med olika verksamheter och organisationer där en god kommunikativ förmåga är en förutsättning. Vidare är detta ett fritt arbete med mycket eget ansvar och du bör vara trygg i att ta ansvar från första dagen. Du driver dig själv och tar ditt jobb och karriärsutveckling på stort allvar. Dock med glimten i ögat eftersom du, precis som vi, tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet!
Om dig
Utbildning och erfarenhet är bra, men vi tittar också på din förmåga att skapa goda och långsiktiga kundrelationer.
Erfarenhet från relevanta tjänster inom bemanningsbranschen är meriterande. Du behöver vara en relationsbyggare.
Detta är inte ett administratörsjobb, men trots detta behöver du hantera en viss grad av administration, huvudsakligen i vårt affärssystem. Därför förväntar vi oss att du lär dig systemet och arbetar i det med noggrannhet, utan att tappa fokus från sälj- eller ledarskapsbitarna i jobbet.
Vi förväntar oss att du har ett ledarskap och en människosyn som ligger i enlighet med våra värderingar, där stort fokus ligger på att behandla alla med respekt.
Fakta om tjänsten
Heltid/Individuell lön/Provanställning
Kontoret ligger på Eriksberg, men vi vill helst ha dig hos kund så mycket som möjligt.
B-körkort är ett krav.
Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag. Observera att vi endast tar emot ansökningar via annonsen och inte via mail.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig platschef:
Nina Matkovic, nina.matkovic@lernia.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson