OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta chansen att växa på ett framgångsrikt bolag i bemanningsbranschen där den ena dagen inte är den andra lik? Vill du arbeta i ett företag med en stark entreprenörsanda? Drivs du i en företagskultur som kännetecknas av högt i tak, engagemang, affärsfokus och en tempofylld arbetsmiljö?
Då kan detta vara en tjänst för just dig!
Våra kunder befinner sig framför allt inom den offentliga sektorn. I rollen som konsultchef arbetar du med att identifiera och hitta samt rekrytera rätt kandidater till våra kunder. En viktig arbetsuppgift är att sälja in Dedicare som uppdragsgivare och etablera och underhålla en god relation med potentiella och befintliga kunder och konsulter. Vi har flera kontor i Sverige men just denna tjänst är baserad från Stockholmskontoret i Skanstull.
Krav:
• Arbetat med kommunikativa/säljande tjänster
• Strukturerad och van IT-användare med intresse och förståelse för digitalisering
• Har tidigare arbetat mot uppsatta mål och uppnått eller överträffat dem
• Förståelse för administration som medföljer en säljande tjänst.
Meriterande:
• Erfarenhet av arbete med rekrytering eller bemanning
• Erfarenhet utav socionombranschen.
Vill du vara med och förändra?
Vi tror att du är en social person med hög energinivå som föredrar att jobba målmedvetet mot uppsatta budgetmål i en miljö där tempot är högt. Du är van att ta egna initiativ och kan självständigt driva arbetet framåt men är samtidigt en naturlig lagspelare. Vi vill alltid förbättras och utvecklas, nya idéer och förslag välkomnas. Du är en person med stor drivkraft och engagemang. För att du ska trivas hos oss ska du känna dig stimulerad av personliga relationer.
Arbetsbeskrivning:
Du kommer att arbeta med rekrytering av konsulter och bemanning till kunder inom den offentliga sektorn i hela Sverige. Du kommer bygga ett eget nätverk av kunder och konsulter.
• Ansvara för rekrytering av nya kandidater samt uppdatera den befintliga kandidatbasen
• Ansvara för annonsering och search, även för annonsering på sociala medier
• Genomföra intervjuer, referenstagning och kontroller på sökande i enlighet med vår ISO-certifierade rekryteringsprocess
• Ombesörja att ansökningshandlingar sparas i affärssystemet
• Driva hela rekryteringsprocessen och se till att alla sökande får snabbt svar samt löpande information under hela rekryteringsprocessen
• Ansvara för utskick om lediga jobb
• Delta, planera och genomföra mässor riktade mot kandidater
• Bidra till ständiga förbättringar och effektivitet
• Planera och strukturera ditt eget arbete i en vardag som snabbt förändras
• Jobba mot uppsatta individuella mål samt gemensam budget
Vad erbjuder vi dig?
Dedicare är ett framgångsrikt börsnoterat bolag och Nordens ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom vård och socialt arbete. Detta ger utvecklingsmöjligheter för dig inom företaget. Vi fortsätter växa och skall expandera internationellt. Du kommer sitta i våra fräscha lokaler centralt i Stockholm eller Göteborg. Vi har kollektivavtal samt sex veckors semester.
Så här beskriver en av våra medarbetare Jessica sin roll: ” Jag har arbetat på Dedicare i snart sex år där jag först började som Konsultchef därefter Teamledare och nu Affärsområdeschef för området Rekrytering. Då vi är ett expansivt företag har jag fått möjligheten att starta ett nytt område och få en tydlig intern karriärstrappa. Arbetet i sig är väldigt händelserikt med högt tempo och frihet under ansvar. Det som jag trivs med mest är att det är korta beslutsvägar och en fantastisk härlig företagskultur. ”
Urval
Urval sker löpande, så var snabb med din ansökan! Har du funderingar kring vår rekryteringsprocess är du välkommen att höra av dig till Hanna Magnusson – hanna.magnusson@dedicare.se / 08-555 656 53