OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
OnePartnerGroup Sydost bildades 2013 och har expanderat snabbt sedan dess. Pandemin har tillfälligt påverkat oss som de flesta andra, men tack vare en stark etablering på marknaden och en bred affär med kunder i alla branscher står vi nu på stabil grund igen och fortsätter växa.
Vi är ett framåtlutat gäng som tror på att vi blir mer produktiva ju roligare vi har tillsammans. Söndagsångest finns inte här! Vi sitter i nya fräscha lokaler på I11-området som är inspirerande och väl anpassade för vår verksamhet. Att stötta och pusha varandra ser vi som en självklarhet för att tillsammans nå framgång. Här får du chans att utvecklas och själv utforma din roll och ditt team för att tillsammans växa och uppnå våra mål. Eftersom vi befinner oss i en expansiv fas förutsätter rollen hög grad av flexibilitet och mobilitet. Förutom samarbetet med närmsta kollegorna har du också möjlighet att ta hjälp av alla erfarna kollegor runt om i landet.
Dina arbetsuppgifter
Som Konsultchef har du ett omväxlande arbete där det handlar om att skapa långsiktiga relationer både hos konsulter och uppdragsgivare. I ditt ansvarsområde ingår det att ha personalansvar för uthyrda konsulter inom tjänstemannaområdet, samt att rekrytera ny personal utifrån kundernas behov. Dina arbetsuppgifter innebär att aktivt arbeta med kundföretagen, att skapa en god och trygg relation och att se kommande behov både kort- och långsiktigt.
I urvalsprocessen kommer du ansvara för annonsering, urvalsarbete, intervjuer och referenstagningar och beroende på kundens önskemål presenterar du alternativ på slutkandidater eller tar beslut om slutkandidat för det specifika uppdraget. För varje uppdrag ansvarar du för att säkerställa kvalitet och leveransprecision där det för dessa kunduppdrag blir en stor del administration och detaljarbete i schemaplanering och passbokning.
Förutom befintliga bemanningsuppdrag ser vi att du arbetar affärsnära med verksamhetsutveckling och att aktivt delta i försäljningsarbetet i form av kundsamtal, kundbesök och event.
Din profil
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för bemanningsbranschen, är säljfokuserad samtidigt som du har ett naturligt eget driv. Du har dessutom ett starkt intresse för teknisk innovation och de moderna automatiserade lösningar som vi använder för att effektivisera vårt tjänsteerbjudande gentemot våra kunder. Du är lösningsorienterad och vet att det är i mötet med kund och kandidat som framgång sker!
För att trivas i denna roll är du förtroendeingivande, tycker om att träffa människor och knyta nya kontakter. Med fördel har du redan idag ett lokalt nätverk och är en flitig nätverksbyggare. Vi tror att du som söker har tidigare arbetslivserfarenhet inom branschen eller annan typ av tjänsteförsäljning. Du har någon form av eftergymnasial utbildning och du har tidigare erfarenhet av en roll med personalansvar. För att trivas hos oss på OnePartnerGroup är du strukturerad, effektiv och innovativ i såväl arbetssätt som synsätt. Som person är du trygg i dig själv, prestigelös och flexibel. Du är engagerad och trivs bäst i en dynamisk miljö där det är mycket att göra.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse. Vid frågor kontakta kontorschef Emma Hördegård, emma.hordegard@onepartnergroup.se.