OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido står för väl matchad kompetens och är ett mycket framgångsrikt företag verksamt inom konsulting, bemanning och rekrytering. Sedan starten 2003 har vi haft en kontinuerlig tillväxt med god lönsamhet. Detta tack vare att vi framgångsrikt och konsekvent tillgodosett våra kunders behov. Vi fortsätter att växa och söker nu ytterligare medarbetare. Vill du ta nästa steg och bli närmaste chef för ett antal av våra konsulter? Har du en akademisk examen och har sen jobbat inom personalområdet i ett eller två år? Är du en utåtriktad person som tycker om människor och administration? Tycker du att schemaläggning roligt? Vill du jobba i ett engagerat och positivt leveransteam? Uppskattar du att jobba centralt, dessutom i attraktiva lokaler med utsikt över takåsarna? Då ska du läsa vidare! Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med kunniga, engagerade och trevliga kollegor på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. I den här tjänsten är det du som blir närmaste chef och kontaktperson på Perido, för flera av våra konsulter. Konsulterna jobbar ute hos våra kunder på stora eller mellanstora företag. De konsulter du får ta ansvar för, har en provanställning, visstidsanställning eller är studerande som jobbar extra under sina akademiska studier. Du får här utlopp för ditt intresse av att jobba med människor, ta kontakt och upprätthålla bra relationer. Det är konsulterna du till största delen återkommande besöker, mejlar, ringer och även träffar på våra stora konsultträffar, men även kunder. Du blir delaktig i att såväl dina konsulter som kunderna där konsulterna arbetar känner sig nöjda. Du får även användning av ditt administrativa intresse när du håller ordning och reda på information av olika slag, där du har hjälp av våra anpassade IT-system. Schemaläggning för studenter som jobbar extra, att hitta ersättare och att koordinera när någon blir sjuk t ex, är också arbetsuppgifter som du får syssla med. Lite rekrytering av studerande ingår och någon annons skriver du ibland. Du kommer dessutom att få stor nytta av dina studier i arbetsrätt när du ska skriva anställningskontrakt med nya konsulter och informera om respektive tjänst. - Akademisk utbildning, gärna beteendevetenskaplig inriktning - 2 års arbetslivserfarenhet helst inom personalområdet - Meriterande med arbetslivserfarenhet inom serviceyrken - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en utåtriktad, glad och positiv person som tycker om människor och att i jobbet få bygga många relationer. Dessutom tycker du om administration, du är noggrann och är bra på att hålla ordning och reda.