Konsultchef till Randstad

Konsultchef till Randstad

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du ta klivet till Consultant Manager hos oss i Göteborg och ansluta dig till vårt härliga team? Våra fantastiskt fina kunder och konsulter behöver ytterligare en stjärna som tillsammans med teamet kan ta oss till oanade höjder. Välkommen till en utvecklande roll, i ett sammansvetsat team och till Sveriges kanske finaste kontor?

Hos oss på Randstad erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter , kandidater  och kollegor, ligger till grund för en stor del av arbetet. Vi behöver dig som är intresserad av att bygga hållbara kundrelationer.

Arbetet som konsultchef ger möjligheten till ett fokus och en långsiktighet, men också en utvecklande miljö som du som medarbetare kan växa med i många år. Just nu söker dig som kommer att jobba du nära ett fåtal kunder med stor potential och som är strategiskt viktiga för Randstad. Du levererar allt deras behov av kompetens och sköter hela processen från kundbesök, till rekrytering av nya talanger till att utveckla samarbetet och dina medarbetare.  Du ser hela tiden till att ha ett öra mot marken för att fånga upp nya behov som kunden kan ha och jobbar proaktivt med att hitta rätt talanger till nästa uppdrag. 



Ansvarsområden
Försäljning: Att ta kontakt med och bearbeta nya kunder och kontaktpersoner via telefon och mail, men även merförsäljning och relationsbyggande gentemot våra befintliga kunder och kontaktpersoner
Rekrytering: Helhetsansvar för rekryteringsprocessen med rekrytering, anställning och kontinuerlig uppföljning med både kund och kandidat under processens gång
Personalansvar: Ringa in konsulter och bemanna ut våra konsulter till olika uppdrag från dag till dag, medarbetarsamtal, lönesamtal och coachning av konsulter m.m.
Administration: Offerering, fakturering, tidrapportering m.m.


Arbetstider
Tjänsten omfattar heltid och är inledningsvis ett föräldravikariat på 6 månader.
Du kommer vara placerad på vårt fina kontor i centrala Göteborg. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av rekrytering av roller inom logistik, inköp, HR, både generalister och specialister. Om du har tidigare erfarenhet av att jobba som konsultchef eller rekryterare, är detta mycket starkt meriterande. 
 Det är meriterande om du har en akademisk examen inom personal, ekonomi, försäljning eller motsvarande.
 Vi jobbar i en internationell koncern och möter många människor med olika bakgrund, därför krävs det att du har goda kunskaper i både svenska som engelska i såväl tal som skrift
 B-körkort är ett krav


Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett starkt driv och brinner för försäljning och att skapa resultat. Du förväntas se affärsmässigt på pris- och lönesättning och förstår att lönsamma affärer gör att vi utvecklas tillsammans med våra kunder. 
Som person är du positiv, med stort hjärta och intresse för människor. Kanske är det också därför du är så framgångsrik inom försäljning? Du är nämligen trygg i vad du tillsammans med ditt team och konsulter kan erbjuda i form av kundvärde. På så sätt kommer goda konsult- och kundrelationer på köpet. Du har en flexibel inställning och trivs med att hugga i där det behövs – och kan snabbt ställa om mellan lägre och högre arbetsbelastning. Är du dessutom resultatorienterad och strukturerad? Då kommer du att stormtrivas tillsammans med oss!



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-12-19. 
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansök därför gärna så snart som möjligt.

För information som rör tjänsten:
För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Malin Fogelin,  malin.fogelin@randstad.se
Vi ser fram emot din ansökan!



Om företaget
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. 
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. 

https://youtu.be/3sulmF9R9OY

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024