Konsultchef till  Randstad Staffing i Malmö

Konsultchef till Randstad Staffing i Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas inom försäljning och rekrytering tillsammans med ett ambitiöst team? 
Den fartfyllda och föränderliga miljön på ett bemanningsföretag gör att ingen dag blir den andra lik. Om det låter intressant, kan det här vara möjligheten för dig!
Vi söker en riktigt driven konsultchef med stark entreprenörsanda som vill göra skillnad på arbetsmarknaden!

Hos oss på Randstad erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Vi behöver dig som är intresserad av att bygga hållbara kundrelationer. Fokus kommer att vara att fortsätta etablera Randstad som en stark samarbetspartner och vårt fantastiska varumärke i Malmö och Helsingborg med omnejd. I vår verksamhet ligger att skapa kontakt med, och träffa både nya och befintliga kunder på daglig basis och växa vår affär genom försäljning. Vi på Randstad arbetar med att erbjuda människor sina drömjobb - det gör ditt arbete som konsultchef extra viktigt. Här kommer du arbeta med konsulter inom tjänstemannaavtalet och får med det förmånen att möta många olika typer av kompetenser och verksamheter i vardagen.

Ansvarsområden
● Försäljning: Att ta kontakt med och bearbeta nya kunder och kontaktpersoner via telefon och mail, men även merförsäljning och relationsbyggande gentemot våra befintliga kunder och kontaktpersoner
● Rekrytering: Helhetsansvar för rekryteringsprocessen med rekrytering, anställning och kontinuerlig uppföljning med både kund och kandidat under processens gång
● Personalansvar: Ringa in konsulter och bemanna ut våra konsulter till olika uppdrag från dag till dag, medarbetarsamtal, lönesamtal och coachning av konsulter m.m.
● Administration: Offerering, fakturering, tidrapportering m.m. 

Kvalifikationer
● Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet av rollen som säljande konsultchef eller motsvarande befattning och som stormtrivs med att arbeta i ett högt tempo och i detta omväxlande yrke.
● Vi ser gärna att du har en akademisk examen inom personal, ekonomi, försäljning eller har arbetslivserfarenhet inom området.
● Med fördel har du ett upparbetat nätverk i regionen kring Malmö och Helsingborg.
● Vi jobbar i en internationell koncern och möter många människor med olika bakgrund, därför krävs det att du har goda kunskaper i både svenska som engelska i såväl tal som skrift
● B-körkort är krav

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett starkt driv och brinner för försäljning och att skapa resultat. Du trivs att arbeta i en omväxlande vardag, där den ena dagen inte är den andra lik, eller det du tror du ska göra under dagen är sällan det som skett när du går hem.
Du förväntas se affärsmässigt på pris- och lönesättning och förstår att lönsamma affärer gör att vi utvecklas tillsammans med våra kunder. Som person är du positiv, med stort hjärta och intresse för människor. Kanske är det också därför du är så framgångsrik inom försäljning? Du är nämligen trygg i vad du tillsammans med ditt team och konsulter kan erbjuda i form av kundvärde. På så sätt kommer goda konsult- och kundrelationer på köpet. Du har en förmåga att snabbt ställa om mellan lägre och högre arbetsbelastning. I dig ser vi en kollega som är tävlingsinriktad men saknar vassa armbågar. I stället är du teamorienterad, hjälpsam, entusiasmerande och modig. Är du dessutom resultatorienterad och strukturerad?
Då kommer du att stormtrivas tillsammans med oss!

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-04-10. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansök därför gärna så snart som möjligt.

För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef, Branch Manager Pernilla Nicklasson på 0729-88 95 07 alternativt pernilla.nicklasson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt! För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
https://youtu.be/3sulmF9R9OY

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024