OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som konsultchef hos oss på JKS Sverige kommer du att vara med och göra skillnad för människor och företag genom att hitta de bästa möjliga matchningarna.
Hos oss får du möjlighet till delaktighet och initiativtagande samt erbjuds möjlighet till personlig- och karriärmässig utveckling. Vi jobbar som ett prestigelöst team och du kommer att få möjlighet att vara med och påverka din egen utveckling och få ett stort egenansvar, men alltid med stöd från dina kollegor. Vi sätter alltid kunden i fokus och anser att en god gemenskap och glädje bidrar till ett bättre resultat – både för kunden och för oss.
Beskrivning av tjänsten
I rollen som konsultchef kommer du främst att arbeta med kandidathantering och matchning med syfte att hitta bästa tänkbara kandidater till våra kunder. Som konsultchef har du arbetsgivaransvaret för dina konsulter och ägnar därför mycket tid åt både kund- och konsultvård.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat;
Driva flera uppdrag parallellt och ansvara för att processerna håller högsta kvalitet från start till mål
Genomföra telefonintervjuer, personliga intervjuer, referenstagningar, annonseringar och avtalsskrivningar
Anställa, coacha och utveckla medarbetare
Genom sociala medier, search och nätverk kunna identifiera och attrahera kandidater
Denna tjänst är främst inriktad på LO-området men du kommer att vara delaktig i hela verksamheten inklusive tjänstemannasidan och rekryteringsuppdrag.
Kvalifikationer, erfarenheter och personliga egenskaper
Vi söker dig som har goda kunskaper om arbetsmarknaden och ett brinnande intresse för bemanning och rekrytering. Du har tidigare erfarenhet och utbildning inom rekrytering/HR, beteendevetenskap och personal och det är meriterande om du har erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet från rekrytering inom lager och logistik.
Du är van vid att arbeta i en dynamisk miljö med högt tempo och tydligt servicefokus eller försäljning. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i tal och skrift och du har B-körkort.
Vi söker dig som är social, utåtriktad och affärsorienterad samt har ett stort intresse och kunskap om människor. Du är en målinriktad och självdriven person och du har förmågan att kunna hålla igång många olika projekt samtidigt. Du är kommunikativt skicklig i både tal och skrift. Som person är du också jordnära, prestigelös och förtroendeingivande.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö i ett engagerat och prestigelöst team. Det finns goda utvecklingsmöjligheter och chanser till att påverka och utveckla din roll. Du kommer att få genomgå utbildningar och certifieringar i vårt rekryteringssystem, personlighetstester samt i vårt onboardingverktyg. Vårt mål är att kunna erbjuda de bästa förutsättningar som motiverar just dig. Vi har kontor i Malmö och Helsingborg och det finns möjlighet att utgå från båda kontoren.
Ansök
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat CV på www.jksgroup.se. Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du givetvis välkommen att kontakta Country Manager Jimmi Femö på telefonnummer: 0709-68 30 21.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Borg
+46 709-68 30 19
Elin Jonsson
0709-68 30 20
Elin Jonsson
+46 (0)40 12 12 25
Elin Jonsson
+46 (0)709 68 30 20
Rekryteringskonsult Elin Jonsson
040-121225
0709683020
Elin Jonsson