OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat några år som utvecklare och känner dig redo för att ta ett kliv upp i karriären? Eller jobbar du just nu som konsultchef och vill fortsätta utvecklas i din roll hos oss på Sopra Steria?
Nu söker vi dig som vill axla en ledande roll som Personell Manager inom avdelningen Experience Solutions. Här bygger vi snabba webblösningar åt våra välkända kunder så chansen är stor att du har kommit i kontakt med någon av våra lösningar utan att veta om det. Hög prestanda, säkerhet och användbarhet är genomgående för våra projekt.
För att lyckas med det använder vi de lösningar som presterar bäst i varje enskilt fall, ett så kallat best of breed-tänk. Som utvecklare hos oss får man erfarenheter av att jobba med Headless-lösningar, containerteknologi, cloud-tjänster och moderna ramverk för front- och backend. Vi tänker på kundens och slutanvändarens bästa när vi lägger arkitekturen och utgår inte ifrån ett fixt upplägg, därför blir våra projekt extra roliga, lärorika och varierande.
Om rollen
Som Personell Manager kommer du att ansvara för 5-10 konsulter och ingå i ledningsgruppen för teamet Collaboration & Content. Till vardags kommer du att leda, rekrytera, lära och inspirera konsulterna att tillsammans bli en riktigt vasst team. I din roll ingår också ansvar för aktiviteter inom sälj, marknad samt affärs- och verksamhetsutveckling och du förväntas också kunna ta egna spännande konsultuppdrag.
Vi satsar på kompetensutveckling - det innebär bland annat att alla ledare hos oss får genomgå ledarskapsutbildningar för att få underlag att vara bra ledare.
Vem är du?
Vi tror att du trivs med att arbeta tillsammans med duktiga och teknikintresserade kollegor samt vara delaktig i framtagningen av skräddarsydda lösningar i en positiv och lättsam miljö. Vi tror också att du har en passion av att se människor växa.
Andra erfarenheter vi tror att du har är dessa:
• Du har en akademisk utbildning inom relevant område
• Du har ett stort eget driv och tycker om att dela med dig av din kunskap
• Har du erfarenhet av ledande roller motsvarande Team lead, Tech lead eller projektledare är det starkt meriterande
• Du är bekväm i teknik som C# / .Net / ASP.NET / MVC / Entity framework / Node.js, gärna ihop med CMS som Contentful eller Sitevision
• Du har kunskap och erfarenhet av utveckling inom Azure-plattformen (Web Apps, Azure Functions, DevOps m fl.)
• Har du erfarenhet inom frontend-utveckling (HTML / CSS / JavaScript / Angular / React / Vue / Gatsby.js / Next.js, Micro frontends, m.fl.) är det starkt meriterande
• Och så har du flytande språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Varför välja oss?
Den största anledningen till att du bör överväga att ansöka är möjligheten till att få lära och ständigt utvecklas tillsammans med inkluderande, kompetenta och erfarna kollegor. För oss är det en självklarhet att dela kunskap mellan oss och vi löser utmaningar tillsammans. Den kulturen har också bidragit till att vi är utsedda till Sveriges bästa arbetsplats 2023 av Great Place to Work. Förutom underbara kollegor får du givetvis också möjlighet att arbeta för branschens mest spännande kunder och arbeta med ett brett spektrum av projekt som bidrar till samhällsnytta.
I Sverige är vi idag ca 550 kollegor och i den globala koncernen är vi hela 50 000 medarbetare fördelat över 30 länder och kan vara med att påverka digitaliseringens framfart på riktigt!
Flexibel arbetsplats
På Sopra Steria har vi en flexibel arbetsplats som innebär att man kan kombinera sin tid mellan olika arbetsplatser, antingen sker arbete hos kunden, från något av våra kontor, från hemmet eller annan plats inom Sverige.
Ansökan
Ansök enkelt genom att antingen ladda upp ditt CV eller länka direkt till ditt LinkedIn-konto via annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar inkomna via mail.
Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Mari Littmarck, Mari.littmarck@soprasteria.com.
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.