Konsultchef - Växjö

Konsultchef - Växjö

Arbetsbeskrivning

Business Manager med tydlig Säljprofil till Växjö Adecco är en del av det multinationella företaget The Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partners har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. Fortune Global är en lista över världens 500 största bolag. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra kontor spridda över landet.
I Sverige ingår förutom Adecco, även Modis och Badenoch + Clark i The Adecco Group.


Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism?
Är du driven, vill arbeta med försäljning och att bygga långsiktiga relationer?
Vi vill välkomna en ny kollega till vårt team i sydost och söker nu en Business Manager som brinner för att bygga värdeskapande relationer där du har kund, kandidat och konsult i fokus.
Om uppdraget
Adecco har i mer än 20 år varit en viktig del på arbetsmarknaden i Växjö. Vi har genom åren samarbetat med hundratals bolag och givit tusentals människor arbete. Vår styrka är att vi är en global aktör som har stor kunskap om den lokala marknaden. Under pandemin har vårt uppdrag på den lokala marknaden varit oförändrat förutom att vi rationaliserat våra interna resurser till ett kontor i regionen. Det kontoret ligger inte i Växjö men nu efter önskemål från företag och kandidater och inte minst från alla våra fantastiska konsulter så kommer vi att etablera oss med ett kontor i Växjö igen. Och glädjande nog behöver vi också rekrytera nya kolleger som då kommer att arbeta från Växjö.
Ansvarsområde
Som Business Manager kommer du att tillhöra vårt kontor i Växjö.
Tjänsten som Business Manager innebär att bedriva försäljning av koncernens tjänster inom bemanning och rekrytering, till både stora och små företag i Växjö med omnejd. Stort fokus ligger på nykundsbearbetning men tjänsten innebär även utveckling av befintliga kunder. Du hanterar allt ifrån prospektering och bearbetning till avtalsdialog och affärsplan. Genom engagemang och nyfikenhet skapar du god relation och kännedom om respektive kund. Du initierar och ger förslag till förbättring, effektivisering och utveckling så att samarbetet mellan Adecco och kunden kan bli framgångsrikt, både på kort och lång sikt. Vårt mål med verksamheten i Växjö är att växa. Initialt kommer du att tillsammans med vår kontorschef ansvara för att bearbeta nya kunder samt vässa vår närvaro och synlighet i Växjö med omnejd. Utöver försäljningsdelen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara rekrytering av konsulter till vår affärsenhet samt kund- och konsultansvar. Som Business Manager är du ledare med personalansvar för ett antal konsulter som arbetar hos våra kunder. Då rollen och arbetsuppgifterna är varierande, kräver det att du är lösningsfokuserad och flexibel och gillar att ta ett stort eget ansvar. Tempot är högt och vi har ett stort fokus på försäljning och relationsskapande aktiviteter.
Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna är varierande med alltifrån rekrytering, merförsäljning, nykundsbearbetning, utvecklingssamtal samt en stor del planering och personalfrågor. Du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager.
Hos oss är vikten av samarbete högre än den individuella prestationen, vilket medför att vi vid behov hjälper varandra med olika uppgifter inom bemanningen. Vi arbetar dagligen med våra värderingar - Passion, Entrepreneurship, Responsibility, Customer Centricity and Team Spirit och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa touchpoints.
Kvalifikationer
• Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
• Säljdriven: du drivs av att göra affärer och tar tillvara affärsmöjligheter på bästa sätt. Du har redan ett affärsnätverk och bra koll på näringslivet i och runt om Växjö.
• Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen.
• Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kunna prioritera och agera.
• Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt.
• Systemvana: Det är en fördel om du är van att arbeta i olika system.
• Erfarenhet: Det väger tungt om du har erfarenhet från bemannings-rekryteringsbranschen.
• Övrigt: B-körkort är ett krav (Ett plus om du kan använda egen bil i tjänsten).
Om dig
Du drivs av att bygga förtroendeingivande relationer. Du är affärsmässig och innehar förmågan att fånga upp kunders önskemål och har stort fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden. Du är en god ledare och förebild som bidrar till en hög kund och konsultnöjdhet. Du brinner för affären och leverans där du har kund, konsult och kandidat i fokus! Som person är du ansvarstagande, proaktiv, arbetar strukturerat och när det krävs så har du inga problem med att ta snabba beslut. Vi söker dig som vill ha kul på jobbet och som mer än gärna sprider positiv energi. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig!
Vi erbjuder
Tjänsten innebär mycket stor frihet under ansvar där du får stora möjligheter att påverka innehållet i din vardag, vi kan verkligen säga att ingen dag är den andra lik. Hos oss på Adecco står människan i fokus.
Ansökan
Tjänsten som Business Manager är en intern tjänst där du tillhör vårt kontor i Växjö. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. Vi har trygga anställningsvillkor och du omfattas av försäkringar och företagshälsovård. Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning. Start är enligt överenskommelser, men gärna så snart som möjligt.
Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Regional Branch Manager Susanne Zec på susanne.zec@adecco.se eller 0736-84 77 57.
Välkommen med din ansökan! Vänligen bifoga CV och personligt brev

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Huvudkontor GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Postadress

Östra Hamngatan 26-28
GÖTEBORG, 41109

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024