Konsultchef/Business Manager till Växjö och Karlskrona

Konsultchef/Business Manager till Växjö och Karlskrona

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Är du driven, vill arbeta med försäljning och att bygga långsiktiga relationer? Vi vill välkomna en ny kollega till vårt fantastiska team och söker nu en Business Manager som brinner för att bygga värdeskapande relationer där du har kund, kandidat och konsult i fokus.
For more than 20 years, Adecco has been an important part of the labour market in Karlskrona and Växjö. Over the years, we have collaborated with hundreds of companies and provided jobs for thousands of people. Our strength is that we are a global player at the same time as we have local roots and extensive knowledge of the local market.
We are now looking for another Business Manager/Consultant Manager for Adecco with placement in Karlskrona or Växjö. We are a cheerful, business-oriented little team that works with staffing and recruitment services for our customers. We strive to work closely together and to continuously build relationships with customers, consultants and colleagues. The role is varied, which requires you to be solution-focused and flexible. As a Consultant Manager, you are a leader with personnel responsibility for the consultants who work at our customers.
Du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager.


Ansvarsområde
Tjänsten som Business Manager innebär att bedriva försäljning av koncernens tjänster inom bemanning och rekrytering, till både stora och små företag i regionen. Stort fokus ligger på att bibehålla och utveckla befintliga kunder men också att bearbeta nya potentiella kunder. Genom engagemang och nyfikenhet skapar du god relation och kännedom om respektive kund.
You initiate and make suggestions for improvement, streamlining and development so that the collaboration between Adecco and the customer can be successful, both in the short and long term.
Du arbetar också med rekrytering och ledare med personalansvar för de konsulter som arbetar hos våra kunder. Då rollen och arbetsuppgifterna är varierande, krävs det att du är lösningsfokuserad och flexibel och gillar att ta ett stort eget ansvar.
Tempot är högt och vi har ett stort fokus på försäljning och relationsskapande aktiviteter.
For us, the importance of cooperation is higher than individual performance, which means that we help each other with different tasks when needed. We work daily with our values - Passion, Collaboration, Inclusion, Courage and Customers at the heart - and we are passionate about good hospitality in all our internal and external situations.
Kvalifikationer
Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
Säljdriven: du drivs av att göra affärer och tar tillvara affärsmöjligheter på bästa sätt. Du har redan ett affärsnätverk och bra koll på näringslivet i regionen.
Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen.
Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kunna prioritera och agera.
Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt.
Systemvana: Det är en fördel om du är van att arbeta i olika system.
Erfarenhet: Det väger tungt om du har erfarenhet från bemannings-rekryteringsbranschen.
Övrigt: B-körkort är ett krav (Ett plus om du kan använda egen bil i tjänsten).



Om dig
Du drivs av att bygga förtroendeingivande relationer. Du är affärsmässig och innehar förmågan att fånga upp kunders önskemål och har stort fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden.
You are a good leader and role model who contributes to a high level of customer and consultant satisfaction.
You are passionate about the business and delivery where you have the customer, consultant and candidate in focus! As a person, you are responsible, proactive, work in a structured way and when required, you have no problem making quick decisions.
Vi söker dig som vill ha kul på jobbet i ett litet och tight team och som mer än gärna sprider positiv energi. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig!


Vi erbjuder
Du tillhör team i Växjö/Karlskrona vars kontor ligger i BYN i Iconhuset respektive nya Pottholmen.
We want you to feel good and we offer, among other things, wellness allowances and discounts on training cards. We have secure terms of employment and you are covered by insurance and occupational health care. The position is permanent and we apply a six-month probationary period. Start is by agreement, but preferably as soon as possible.


Din ansökan
We handle applications on an ongoing basis and the position can be filled during the application period, the last day for applications is May 17.
Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Regional Branch Manager Susanne Zec på susanne.zec@adecco.se eller 0736-84 77 57.
Adecco uses tests as part of the process in order to make the assessment as quality-assured and fair as possible.
Parts of the recruitment process are in English.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB, Karlskrona Karlskrona
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2024
  • Ansök senast: 17 maj 2024

Besöksadress

Campus Gräsvik 4
Karlskrona

Postadress

Campus Gräsvik 4
Karlskrona, 37175

Liknande jobb


HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024