Konsultchef/Jobbkonsult till Umeåkontoret

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Arena Personal växer och nu söker vi medarbetare till kontoret i Umeå. Tjänsten är en kombinerad tjänst, du kommer att arbeta både som Konsultchef och Jobbkonsult.

Som Konsultchef har du personalansvar för externt arbetande medarbetare vilket bla innefattar Introduktion av nyanställda, lönesättning, utvecklingssamtal och operativt arbetsmiljöansvar.

Du har även ansvar för relevant annonsering/ urval/ search vid bemanning av personal. I arbetet ingår också att kontinuerligt arbeta med merförsäljning till befintliga kunder. Som Konsultchef har du ett varierande arbete och stora kontaktytor.

Som Jobbkonsult arbetar du främst med projekt som syftar till att få individer till arbete eller utbildning. Du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegorna i teamet. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel att planera, dokumentera och genomföra insatser som syftar till att deltagaren kommer in i eller tillbaka till arbetslivet. Vi arbetar dels med individen och dels med gruppaktiviteter.


Din profil

Du har:

- eftergymnasial utbildning på minst ett år på heltid. Gärna en akademisk examen.
- minst två års relevant arbetslivserfarenhet (på heltid) inom t.ex. bemanning, karriärvägledning eller arbetsledning med personalansvar (inom relevant bransch)
- god kännedom om den lokala arbetsmarknaden och brett kontaktnät hos lokala företag
- erfarenhet av att matcha individer till nytt jobb
- ett coachande lösningsinriktat förhållningssätt
- erfarenhet av att leda och driva egna projekt
- mycket god administrativ förmåga och är en van datoranvändare
- god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
- mycket goda kunskaper i engelska. Andra språk är meriterande.
- B-körkort och tillgång till bil

Du är:

- självständig, prestigelös, flexibel och gillar variation i arbetsuppgifterna
- kommunikativ, kontaktskapande och bygger nätverk
- resultatinriktad och kvalitetsmedveten med stark drivkraft
- strukturerad och van vid att arbeta enligt fastställda processer



Vi erbjuder

ett uppdrag med variation i dina arbetsuppgifter.
- pesonlig och yrkesmässig utveckling
- engagerade kollegor
- ett arbete med många kontakter både internt och externt
- hos oss är du en uppskattad och sedd kollega


Om verksamheten

Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är verksamma över hela landet.
Våra värderingar att vara personliga, professionella och engagerade genomsyrar vår organisation och det är viktigt att du delar dessa. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.



Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelie Eriksson

Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja

Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 augusti 2015

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Alströmergatan 14
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Försäljnings och driftkonsult

Försäljnings och driftkonsult

26 november 2024

25 november 2024

Försäljningschef till Midsona

Försäljningschef till Midsona

23 november 2024

22 november 2024