OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba extra som bemanningsansvarig/konsultchefsassistent hos oss på Adecco Stockholm Blue Collar?
Om uppdraget
Vi är letar efter dig som vill jobba extra under kontorstid löpande (helst flera dagar i veckan) på vårt kontor Stockholm Blue Collar. Du behöver ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Kanske har du ett eget företag eller är pensionär och därför flexibel i din tillgänglighet?
Att jobba extra som bemanningsansvarig/konsultchefsassistent handlar till stor del att stötta ansvarig konsultchef att bemanna för en av våra största kunder inom Industri och Tillverkning. Din huvudsakliga uppgift blir att svara på inkommande behov hos kund, se till att rätt konsult är på rätt plats och är en del i att göra veckoplaneringen. Våra konsulter på uppdraget arbetar skift och vi använder moderna IT verktyg för att lägga scheman och boka in våra konsulter, dock är det också mycket telefonsamtal, sms och mailkommunikation. Du kommer även få hantera anställningsavtal, tidrapporter och annan administration kopplat till uppdraget. I din roll ingår också att hålla introduktioner för nya konsulter samt rekrytering vid behov.
Ansvarsområden
• Schemaläggning av konsulter
• Bemanning av personal
• Tidrapporter och annan administration
• Introduktion för nyanställda
• Rekrytering vid behov
Du behöver
• Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.
• Vara serviceinriktad och kommunikativ
• Vara strukturerad
• Vara självständig och ansvarstagande
• Helst ha erfarenhet från bemanning/personalplanering
• B-körkort är meriterande
Om dig
Vi söker dig som helst har tidigare erfarenhet inom personalplanering eller bemanning. Har du arbetat inom affärsområdet Industri & Logistik så är det meriterande, då vi tror att man vinner mycket på att ha förståelse för våra kunders vardag.
Du drivs av att bygga förtroendegivande relationer, är prestigelös och innehar förmågan att fånga upp kundens önskemål.
Du kan prioritera och hantera flera uppgifter parallellt och trivs i en roll med en föränderlig vardag med hög puls där du kan använda din goda service- och beslutsförmåga. Du är strukturerad och noggrann, du har erfarenhet av att jobba i olika affärssystem och är en fena på administration. Du tar ansvar för ditt arbete och kan jobba självständigt.
Vi erbjuder
En stabil tjänst på deltid löpande under en under längre period med start omgående. Rollen innebär stor frihet under ansvar och vi kan verkligen säga att ingen dag är den andra lik. Hos oss på Adecco står människan i fokus och likaså våra värderingar; Passion, Laganda, Kundfokus, Ansvar och Entreprenörsanda.
Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget The Adecco Group. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder och omkring 700 000 konsulter, är Adecco Group en av världens största arbetsgivare. Som en av världens största HR-partners har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats. Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. Fortune Global är en lista över världens 500 största bolag. I Sverige erbjuder Adecco såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som outsourcing på våra kontor spridda över landet. I Sverige ingår förutom Adecco, även Modis och Badenoch + Clark i The Adecco Group.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Sofi Arbelius via växeln 08-100 500
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Sökord
Extrajobb, Stockholm, Deltid, Bemanningsansvarig, Personalplanering, Rekrytering, Industri
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147