OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Studerar du och är nyfiken på en framtida karriär inom rekrytering och bemanning? Vill du förbereda dig inför konsultchefsrollen genom att supportera Randstads stora kundteam i Skåne?
Då är rollen som Konsultchefassistent på Randstad något för dig.
I din roll som Account Assistant (Konsultchefsassistent) på Randstad arbetar du ute hos någon av våra Inhouse kunder.
I rollen som Account Assistant är du den första kunden ringer när de är i behov av personal och i dialog med kund följer ni den dagliga statusen över hur behovet av konsulter ser ut. Du har även daglig kontakt med konsulter för att boka dem på arbetspass, ta emot sjukanmälningar och söka ersättare vid frånvaro. Du kommer också få lära dig delar av vår rekryteringsprocess.
I denna roll är du ett med vårt affärssystem och bör ha lätt för att ta dig an nya sätt att arbeta systemmässigt, samt tycka om att prata i telefon. Du har en ängels tålamod och stressar inte upp dig när kunder och konsulter ringer upp dig med tusen olika frågor och önskemål.
Du kommer att vara en del av detta och driva kundsamarbetet till nästa nivå.
Våra ”Inhouse” kunder har alltid ett dedikerat leveransteam från Randstad där fokus ligger på det kundspecifika samarbetet, kring personalplanering, att driva förbättringsarbeten och självklart på att utveckla och ta hand om vår största tillgång, våra medarbetare.
I din roll har du en central funktion och det operativa ansvaret av leveransen och du rapporterar till Helsingborgs Site Manager. Du ingår i ett härligt team och har 25 trevliga kollegor på kontoret i Helsingborg.
Ansvarsområden
Schemaläggning
Operativt stöd till konsultcheferna
Behjälplig i rekryteringsprocessen
Daglig kontakt med kund kring bemanning
Kvalifikationer
Vi söker dig som;
• Duktig på excel att arbeta med datorer och affärssystem
• Bibehåller lugnet i dialog med kund och konsult
• Vill arbeta i ett serviceyrke
• Har sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer, administrera och dokumentera.
• Har en stark samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans.
• Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper – och du tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm.
Erfarenhet
Intresse av bemanning och rekrytering. Lämplig för dig som studerar ekonomi/Hr/PA-program
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan 2022-04-29. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044