OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigma Technology IT Infra AB växer i Stockholm och nu söker vi dig som vill vara ute hos vår kund och leverera service i världsklass!
Du kommer att bli anställd av oss på Sigma Technology och ingå i ett härligt konsultteam som gör saker tillsammans och har roligt längs vägen! Ibland åker vi utomlands och ibland pustar vi ut på en trevlig afterwork tillsammans. Vi sätter dig som konsult i fokus, det viktigaste för oss är att du som konsult och medarbetare mår bra och har rätt förutsättningar för att utvecklas. Vi tror på långsiktighet och vill därför att du ska trivas hos oss, länge!
Vi på Sigma Technology är otroligt stolta över att våra medarbetare har röstat fram oss som Sveriges Topp-3 mest rekommenderade arbetsgivare hela 4 år i rad: 2019, 2020, 2021 och 2022.
I denna roll i vår kunds helpdesk/servicedesk kommer du att arbeta som supporttekniker i första linan. Du kommer att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden som kommer in via webbanmälan eller telefon. Du kommer också att vara den som utför en första felsökning tillsammans med användaren via telefon eller mail. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten där det är möjligt och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen.
Vi söker dig som är i början av din karriär och för att bli aktuell för denna roll behöver du ha:
Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Minst ett (1) års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
Minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
Minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
Minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Windows operativsystem. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem (5) åren.
Minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem
Erfarenhet av remotehanteringsverktyg
Erfarenhet/kunskap om incidenthanteringsprocessen
Meriterande krav:
Erfarenhet av NetWare, eDirectory, Active Directory (AD).
Erfarenhet av ITIL eller likvärdig process
I denna roll kommer du att behöva genomgå en register- och säkerhetskontroll och i denna roll behöver du ha en mycket hög sekretess- och säkerhetsmedvetenhet.
Som person behöver du vara ordningsam och van vid att ta ansvar. Du är noggrann i saker du gör och mycket mån om att göra ett bra jobb. I rollen som IT-konsult hos oss på Sigma är det av högsta vikt att du är konsultmässig och representerar vårt starka varumärke på ett bra sätt ute hos kund.
Du har en hög social kompetens och har förmågan att möta människor på olika nivåer. Du kommunicerar tydligt och är lyhörd. En annan egenskap som är viktig är att du är flexibel. Ibland har vi längre uppdrag som sträcker sig över flera år hos samma kund, och för dig som hellre vill testa många olika arbetsplatser på kort tid så finns den möjligheten med. Vår målsättning är alltid att hitta det perfekta uppdraget för dig - som får dig att utvecklas att växa i din yrkesroll.
Låter detta som en perfect match för dig? Vänta då inte med din ansökan eftersom vi löpande går igenom alla ansökningar.