Konsulter inom Planning / Analytics, Addedo AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Addedo Sverige har sen starten för tio år sen vuxit från noll till knappt 100 MSEK i omsättning, cirka 150 aktiva kunder och drygt 40 medarbetare. Vi har etablerat oss som den ledande partnern när det gäller programvarulösningar för verksamhets- och ekonomistyrning. Vi effektiviserar, automatiserar, utvecklar och avlastar. Addedo står för trygghet, kvalitet, kunskap och närhet till leverans.
Addedo har sitt ursprung i verksamheten och ekonomi. Vår styrka består i att vi förstår företagsekonomiska samband på djupet. Det är därifrån vi kommer. Samtidigt som vi har ett brinnande intresse för teknik och utveckling. Denna kombination gör oss unika. Vår kompetens och mångåriga erfarenhet ger god förståelse för analys och styrning. Vi engagerar våra konsulter framförallt i utvecklings och förändringsprojekt som vi själva identifierat och driver tillsammans med slutkund. När dessa utvecklingsprojekt övergår i förvaltning lämnar vi i regel över ägande och förvaltning till kund.

Om tjänsten
För att fler kunder ska kunna ta del av Addedos partners smarta lösningar samt deras duktiga och kunniga konsulter söker vi nu en Planning and Reporting Konsult till deras centrala kontor i Stockholm
Du blir en nyckelperson i ett team som ansvarar för att utveckla rapporterings- och planeringslösningar för våra kunder. Generellt sett kommer ditt arbete att handla om att hjälpa kunder att kunna ta bättre affärsbeslut genom att omsätta deras behov till konkreta lösningar. Arbetet sker i nära samarbete med kunden där personer som ekonomichefer, controllers, områdeschefer och affärs- och produktansvariga är involverade.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att;
- Kartlägga och tolka kundens behov och översätta dessa till krav på systemlösning
- Designa och utveckla budget- och planeringslösningar
- Utveckla rapport- och analyslösningar
- Delta i design och utveckling av integrationslösningar

Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete. För Addedos konsulter väntar spännande utmaningar och uppdrag. Våra uppdragsgivare återfinns bland alla branscher, från snabbt växande företag till stora multinationella koncerner.

Är det här du?
För att lyckas och trivas i rollen har du en teoretisk bakgrund inom teknik och eller IT system. Det är din kombination av teknik-, ekonomi- och processförståelse som ger dig möjlighet att stödja kundens ledning. Din främsta egenskap är att du är en hängiven och nyfiken person med en utåtriktad disposition. Vi söker dig som gillar att möta nya människor och som tycker om att hjälpa andra i rollen som konsult. Du vill gärna jobba nära kund och samtidigt vara specialist och arbeta med teknik.

- Du har en civilingenjörs- eller systemvetarexamen, gärna i kombination med arbetslivserfarenhet från roll som controller, analytiker eller dylikt
- Ett par års erfarenhet och eller god kompetens i SQL och databaser
- Vana av multidimensionell analys (OLAP, pivottabell)
- Affärsmässigt och drivande förhållningssätt
- Utåtriktad, kommunikativ, lyhörd och kundorienterad
- God samarbetsvilja – det är självklart för dig att ta till dig och dela med dig av kunskap och erfarenheter
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Det är bra om du dessutom har erfarenhet från något av följande områden:
- Budget- och prognosarbete
- Finansiell rapportering och analys
- BI-plattformar (t.ex. IBM Cognos, Microsoft Power BI, Qlik, Tableau)
- Planning-system (t.ex. IBM Cognos Planning/TM1/Planning Analytics, Anaplan, SAP BPC/OutlookSoft, Adaptive Insight)
- Integration och ETL (t.ex. Microsoft SSIS)

För att du skall trivas och lyckas bland dina kollegor är det viktigt att du kan identifiera dig med våra värderingar som är lagarbete, engagemang, kompetens och balans. Du kommer att ingå i ett team där det tillhör vardagen att dela med sig av sina erfarenheter och tips. Samtidigt som man följer upp sina egna kunder delar man med sig i ett givande och tagande som gynnar dig, gruppen och Addedo som företag.

Vi erbjuder dig
- En arbetsmiljö som präglas av korta beslutsvägar med engagerade och drivna kollegor.
- Ett start-up bolag på väg att växa upp, där du får representera och återförsälja programvaror från internationella ledande varumärken.
- Jobba med team som fått en rad internationella priser för sitt framgångsrika arbete
- En möjlighet att växa och utvecklas som individ och professionellt
- Ett bolag som tar sin roll som arbetsgivare på allvar

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Addedo med Addilon. Vänligen sök tjänsten (CV och personligt brev) genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Frågor om tjänsten besvaras av Lars Björk, vardagar 8.30-10.00, 010-207 01 50. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Björk,
0738-56 30 00
Åsa Runnäs, VD
08-621 05 02
Lars Björk,
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
0738-56 30 00
Lars Björk, Frågor om tjänsten besvaras dagligen 8.30-9.00
08-718 08 00
Lars Björk,
0738-563000
Lars Björk,
010 - 207 01 50. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
010-207 01 50
Jenny Jacobsson, Rekryteringskonsult
070-279 68 90. Telefontid 8.30-10.00 vardagar.
Jenny Jakobsson, Rekryteringskonsult
073-267 90 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon AB
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 december 2017

Besöksadress

Fleminggatan 7, 3 tr.
None

Postadress

PORTGATAN 3
Eskilstuna, 63342

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024