OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
RTS är helhetsleverantör av IT-infrastruktur med högt kompetenta specialister inom framförallt datacenter, virtualisering och IT-arbetsplats.
RTS har över 160 medarbetare med kontor i Stockholm, Helsingborg, Örebro och Malmö. Du läser mer om oss rts.se
Resource Manager/ Konsultkoordinator till RTS
Vår nuvarande konsultkoordinator går nu på föräldraledighet och vi söker nu hennes vikarie! Så se hit - det här kan vara ett av de roligaste jobben just nu i Stockholm!
Som Resource Manager/Konsultkoordinator ansvarar du för planeringen av våra konsulter som ingår i vårt konsultteam Professional Services. Det innebär att du arbetar med beläggning och prognostisering av vår egna konsultleverans samt vår underkonsultleverans.
Utöver detta kommer du att ansvara för resursförfrågningar från våra kunder, strategiska
leverantörer samt partners genom att stötta säljorganisationen och säljteamens leverans. Detta både mot befintliga samt nya kunder.
Det här är en roll med många kontaktytor både internt och externt. Du jobbar i nära samarbete med konsultchefer, teamchefer och säljare och du kommer också att vara länken mellan de olika affärsområdena i koncernen när det gäller konsultförfrågningar.
Du kommer även att arbeta tätt med konsulterna för att planera in uppdrag samt stötta dem i deras vardag. Rollen är jätteviktig för att våra konsulter skall känna trygghet och trivas hos oss på RTS!
I arbetsuppgifterna ingår också:
- Hantera resursförfrågningar genom att granska och mappa konsultprofiler och CV:n mot aktuella förfrågningar.
- Hålla koll på pågående uppdrag med uppföljning av dessa, förlängningar av uppdrag samt att arbeta proaktivt med planeringen framåt
- Arbete och uppbyggnad av vår underkonsultleverans.
- Stötta säljorganisationen i arbetet med offentliga upphandlingar av konsulttjänster.
- Ansvara för den administrativa hanteringen av konsultleveransen: - Hantering av konsultprofiler och CV's.
- Projekthantering för tidsrapportering av projekt samt faktureringen av dessa.
- Hantering av leverantörsfakturor.
- Offert, inköp och avtalshantering gentemot våra kunder och leverantörer.
- Arbeta med systemstöd runt de verktyg som används.
- Stötta i rektyteringsprocess och onboarding.
Vad kan RTS erbjuda dig?
Hos oss på RTS får du möjligheten att vara en del av team med stort engagemang och höga ambitioner där vi jobbar både med hjärta och hjärna i vår strävan efter att alltid leverera i världsklass. Med stor passion för IT och för att sätta kunden i fokus motiverar vi varandra att hela tiden ligga i framkant och vara ledande i branschen. I vår strävan efter att skapa framgång för både medarbetare, kunder och partners kommer du löpande att få ta del av utbildningar, både interna och externa tillverkare och partners. RTS strävar efter att vara IT-branschens bästa arbetsgivare och erbjuder kompetensutveckling, friskvård, bra villkor och många roliga aktiviteter tillsammans, både på och utanför arbetstid. Dessutom sitter vi i fina lokaler i Hammarby Sjöstad
Vi passar och trivs hos oss?
Vi ser framför oss att du är en person som trivs med att vara spindeln i nätet och att hålla många projekt igång samtidigt – du trivs när det är fart och fläkt kring dig men har också förmågan att jobba systematiskt och skapa ett lugn. Du är ödmjuk, smidig och trivs med att jobba i team. Du kan konsten att lägga pussel, är uppmärksam på detaljer men har förmågan att se helheten. Vidare ser vi en självständig person som är van att ta egna initiativ och beslut och som också är en god administratör.
Vi ser att du har erfarenhet av liknande ”spindel-i -nätet roll” i en organisation som präglas av fart, fläkt och förändringar. Meriterande är om du har jobbat inom IT-branschen.
Du behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift.
Har du erfarenhet av nedanstående är det meriterande ;
- Erfarenhet av Cinode eller liknande
- Erfarenhet av Flex HRM
- Erfarenhet av Oneflow eller liknande
Ansökan
Vi samarbetar i denna rekrytering med Oak Consulting. Har du frågor om tjänsten så tveka inte att kontakta HR-konsult Helena Fiedler. Du når Helena på mobil 070-5919033 alt e-mail: helena.fiedler@oakconsulting.se. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast 24 april.