OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi en Konsult för uppdraget som Projektledare i projektet att införa ärendehantering för bolagets centrala kundservice. Uppdraget är på deltid (20 h/veckan) med start omgående och förväntas pågå till den 24 juni 2023.
Rollbeskrivning
Rollen projektledare har fokus på vad som ska göras inom projektet, och när det ska göras. Arbetet innebär att leda och administrera projektet och dess resultat bidrar till att beställaren kan uppnå sitt effektmål. Rollen präglas av samarbete, effektivitet och lärande.
I rollen ingår att ta fram strategier för projektet och ta fram beslutsunderlag och förankra detta i verksamheten samt att leda genomförandet. Du rapporterar till projektägaren, tillika organisationens IT-strateg som i sin tur rapporterar till projektets styrgrupp.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Etablera ett strukturerat och effektivt arbetssätt för projektets genomförande
- Skapa struktur i projektet samt ta initiativ till aktiviteter
- Leda workshops och arbetsmöten med projektet och med dess intressenter, interna och externa (leverantörer)
- Ta fram beslutsunderlag
- Ta fram strategi för konsolideringen
- Förankra arbetet med berörda intressenter
- Ta fram riskanalyser
- Ta fram all relevant projektdokumentation
- Skapa och uppdatera projektets tidplan
- Följa upp att alla aktiviteter genomförs
- Tillsammans med projektägare rapportera till styrgrupp
Vi söker dig som har erfarenhet av:
- Projektledning inom offentlig verksamhet
- Arbete i projekt med fler intressenter där det krävs stor förmåga till koordinering av kritiska aktiviteter
- Att skapa kravspecifikationer och följa upp mot extern part
- Kartläggning av applikationer och integrationer
- Tjänster kring IT-stöd, meriterande inom offentlig verksamhet
- Implementeringsprojekt
- Fastighetsförvaltning
- Kundservice
- Systemstöd för ärendehanterning
Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är den 21 april 2023.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-499 38 00.