OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi hjälper nu vår kund att hitta en redovisningsassistent som kommer att ansvara för den norska och danska leverantörsreskontran!
Start: Omgående
Längd: 12 månader
Arbetsort: Stockholm
Vår kund
Är du en duktig redovisningsassistent och söker en ny utmaning i en stimulerande och kreativ miljö i form av ett långt konsultuppdrag? Då har vi det perfekta uppdraget för dig! Delta Consulting söker nu en redovisningsassistent till ett innovativt mediabolag i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifterna för uppdraget innefattar ansvar för den norska och danska leverantörsreskontran. Du kommer bli en del av en högpresterande ekonomiavdelning där alla hjälps åt och arbetar som ett lag. Vi söker dig som trivs att arbeta med leverantörsreskontra och som är van att hantera hela leverantörsflödet.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från större ekonomiavdelningar där du arbetat med leverantörsreskontran. Du kommer vara ansvarig för den danska och norska leverantörsreskontran och vara behjälplig både till interna och externa partners, varför vi tror att du motiveras av att ge god service.
Ansvarstagande, prestigelös, kommunikativ & serviceminded är ord som beskriver dig väl, och du är bekväm i en stödjande roll där samarbete och kommunikation är av stor vikt. Du är initiativtagande och kan självgående leverera "rätt och i tid"
Du har goda kunskaper i Excel och har lätt för att lära dig nya affärssystem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Leverantörsreskontran för Norge och Danmark
- Hantera hela leverantörsflödet; från att lägga upp nya leverantörer, kontera & hantera attestflöden, till att göra betalningar och diverse registervård.
- Självständigt klara av leverantörsreskontrans delar av bokslutet
- Matchning av hyreskontrakt
- Tät kontakt med andra i ekonomiavdelningen vid bokslut
- Ta fram material och ha kontakt med revisorerna
Skallkrav:
- Minst 1-2 års erfarenhet av leverantörsreskontra-arbete
- Tidigare erfarenhet från ett företag med stora transaktionsflöden
- Goda kunskaper i Excel
- Svenska - flytande i tal och skrift
- Engelska - goda kunskaper
Meriterande:
- Erfarenhet i affärssystemet - Microsoft Dynamics 365
- Erfarenhet i försystemet för leverantörsreskontran - Basware Invoice Ready
- Högskoleutbildning inom ekonomi
- Tidigare erfarenhet av ekonomiarbete från stort bolag inom mediebranschen
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson