Konsultuppdrag, Compliance Manager

Konsultuppdrag, Compliance Manager

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet och gedigen kunskap inom regelefterlevnad? Drivs du av att informera och utbilda organisationer om nya interna och externa regler och regelverk samt att övervaka och implementera förändrade processer?  Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll.

Som Compliance Manager kommer du att arbeta som konsult och vara ansvarig för att stödja våra kunder inom efterlevnadsområdet. Du kommer att ha möjlighet att arbeta med olika branscher och organisationer och vara en värdefull partner i att säkerställa att de följer alla relevanta lagar, förordningar och interna riktlinjer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
- Utföra noggranna efterlevnadsbedömningar för att fastställa organisationers behov och risknivåer
- Utveckla och implementera efterlevnadsprogram och -strategier för att säkerställa korrekt och konsekvent efterlevnad.
- Arbeta tätt tillsammans med kundens team för att identifiera och lösa efterlevnadsrelaterade problem och utmaningar.
- Övervaka och granska interna processer och procedurer för att säkerställa att de är i överensstämmelse med gällande regelverk.
- Ge råd och utbildning till organisationens anställda om efterlevnadsfrågor och bästa praxis.
- Hålla dig uppdaterad om förändringar i lagar, regler och branschstandarder som påverkar våra kunder och informera dem om relevanta uppdateringar.

Vi söker dig som har:
- Akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial utbildning
- Omfattande erfarenhet inom området regelefterlevnad, antingen från konsultverksamhet eller arbetar som Compliance Manager eller Specialist. 
- Djup kunskap om relevanta lagar och regler inom branschen.
- Förmågan att analysera komplexa problem och tillhandahålla effektiva lösningar.
- Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med olika intressenter.
- En proaktiv inställning och förmågan att arbeta självständigt.
- Hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlig egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du:
- Har förmågan att arbeta effektivt både individuellt och i team, och trivs i en snabbt föränderlig miljö.
- Är lösningsorienterad och har förmågan att tänka kreativt för att lösa komplexa tekniska utmaningar.
- Är självständig, proaktiv och har goda organisatoriska färdigheter.
- Har erfarenhet av att leda och genomföra tekniska projekt, och kan hantera flera projekt samtidigt.
- Har förmågan att förstå och tillgodose kundernas behov och förväntningar.

Om du är redo för en ny utmaning och tror att du har den erfarenhet och de färdigheter som krävs för att bli en framgångsrik konsult inom Compliance hos oss, ser vi fram emot att höra från dig.

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 augusti 2023
  • Ansök senast: 18 september 2023

Liknande jobb


22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024