OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en konsult till ett uppdrag som datasamordnare/informationssamordnare till en kund i Stockholm.
Start: 01/10/2023
Slut: 30/9/2024
Uppdraget möjliggör för närvarande både arbete på distans och på plats på kontor i Stockholm.
Omfattning: 100%
Förlängningsoptioner: 1+1+1 år
Information om uppdraget:
Kunden söker nu en driven Informationssamordnare som är tänkt att ingå i programstödsgruppen ”Datasamordning”.
Uppdraget som Informationssamordnare innebär huvudsakligen att:
- Leda, styra och samordna data- och informationssamordningsfrågor under både projektering och produktion.
- Bistå Projekterings- och Produktionsledare med information samt koordinera sig mot övriga i projektet.
- Kommunicera och leda olika forum på engelska.
- Ansvara för samordning av leveranser av teknisk dokumentation.
- Ansvara för samordning och granskning av projekteringshandlingar från/till entreprenören.
- Upprätta, implementera och utveckla krav och rutiner för informationshantering/informationssamordning.
- Administrering av programmen JIRA Software och Bluebeam.
- Kontroller och distribution av CAD-filer samt granskning av teknisk dokumentation.
- Arbeta utifrån Trafikförvaltningens IT-handledning för teknisk dokumentation
- Bidra i arbetet av överlämning av produktdokumentation/teknisk dokumentation till förvaltning.
- Representera i förkommande fall kunden och projektet i kontakt med olika externa parter och aktörer såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer avseende produktdokumentationsfrågor.
Skallkrav:
- Teknisk utbildning, minst högskoleingenjör.
- Arbetat i minst 3 stora projekt (minst 500 miljoner), under sammanlagt minst 3 år.
- Minst 1 års arbete med administrering av programmen Jira samt Bluebeam.
- Minst 3 års erfarenhet av administration av digital ärendehantering.
- Administrerat/samordnat produktdokumentation inom projektskedena bygghandling samt relationshandling i minst 2 år
- Minst 3 års erfarenhet från produktion inom offentlig sektor.
- Minst 2 års erfarenhet av att leda och utveckla krav och rutiner för informationshantering/informationssamordning inom offentlig sektor.
- Minst 3 års erfarenhet av rollen som data/informationssamordnare, digital strateg, och/eller projekteringsledare.
- Minst 3 års sammanlagd erfarenhet från att leda grupp inom bygg- eller anläggningssektorn för minst 2 projekt.
- Minst 1 års erfarenhet av att arbeta inom beställarorganisation i offentlig sektor.
Börkrav:
-
Minst 2 års erfarenhet att arbeta inom totalentreprenad samt dokumenterad erfarenhet av arbete med ABK samt ABT.
- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom samverksamsentreprenad.
- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom samverksamsentreprenad.
Ansök senast den 19e September med:
- Uppdaterat CV i Word-format.
- Din tillgänglighet.
- Önskat arvode.