Konsultuppdrag för upphandlare med start i höst

Konsultuppdrag för upphandlare med start i höst

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en erfaren upphandlare för ett konsultuppdrag med start i augusti till december på heltid för att bygga upp en myndighets inköpsfunktion. Har du mer än tre års erfarenhet som upphandlare och sugen på både operativt och strategiskt arbete? Då ska du läsa vidare! 

Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer vara att:

• stötta myndigheten i uppbyggandet av en inköpsfunktion med framtagande av mallar, arbetsprocesser och dokumentation. (Idag saknas en upphandlare/upphandlingsfunktion på myndigheten.)
• arbeta praktiskt med att genomföra en mängd inköp till myndigheten, framför allt som en följd av myndighetens kommande flytt till nya lokaler, men även ombesörja myndighetens övriga inköpsbehov. Det handlar till stor del om att genomföra en rad självständiga avrop via Kammarkollegiet, men även direktupphandlingar och upphandlingar kan förekomma.
• hantera offerter/anbud och urval av leverantörer.
• arbeta med att uppdatera avtalsregister, göra avtalsuppföljning, behovsanalyser och marknadsundersökningar.
• utföra administrativa moment i inköps- och upphandlingsförfarandet. Som exempel kan nämnas tilldelning av kontrakt och ta fram avtal, samt uppföljning av efterlevnaden av åtaganden enligt kontrakten.

Vem är du?
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann och lösningsorienterad. Utöver de nämnda eftersökta personliga egenskaperna ska du även uppfylla: 

• Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning. Alternativt YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning. 
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete. 
• Goda kunskaper inom LOU/LUF.
• Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell. 
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. 
• Mycket god förmåga att uttala dig på svenska i tal och skift. 

Du erbjuds
Uppdraget är på heltid (100 %) med start 14 augusti 2023. Uppdraget löper under ca 4,5 månader till december 2023, med eventuell förlängning på maximalt 5 månader. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss på Jurek hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se. 

Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! 
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2023
  • Ansök senast: 15 juni 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024