OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund som är ett statligt bolag behöver stärka upp teamet med en projektcontroller och integrerad omfattningsändrings-handläggare till deras projekt inom infrastruktur i Stockholm. Ett spännande uppdrag för dig som har erfarenhet av att arbeta med liknande projekt och vill bidra med din kompetens! Uppdraget är på heltid och förväntas starta den 1 januari 2021 och pågå t.o.m. 31 december 2022, med möjlighet till förlängning.
Beskrivning av uppdraget
Som Projekt Controller hos vår kund kommer du arbeta med finansiell planering och uppföljning av ett flertal projekt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära finansiellplanering, budgetering och finansielluppföljning. Du kommer även utföra viss bokföring i Agresso samt rapportering och framtagning av underlag för verksamhetsanalys.
Som Projekt Controller kommer du att ingå i Ekonomifunktionen och rapportera till Program Controller men kommer även att stödja relevanta Projektledare.
Ansvar och arbetsuppgifter innebär bland annat att:
Ansvara för att upprätta och upprätthålla en budget och prognos för respektive projekt.
Delta i arbetet att ta fram en aktuell budget och prognos för hela programmets.
Ansvara för att programmets ekonomistyrningsprocess hela tiden är definierad och kommunicerad.
Jobba efter en gemensam metodik för finansiellplanering och uppföljning.
Stödja ingående projekt/delprojekt och övriga funktioner i deras finansiellplanering och uppföljning.
Identifiera, analysera och förstå eventuella avvikelser mellan utfall, prognos och budget.
Framtaga underlag till statusrapporter och olika presentationer till projekt- och programledningen.
Stödja Projektledaren med framtagning av projektstatusrapporter och ekonomirapporter.
Delta i alla relevanta finansiell planerings- och uppföljningsmöten.
Som Integrerad omfattningsändrings-handläggare kommer du arbeta med att samordna uppgifterna beträffande sammankallning, styrning och uppföljning av programmets Control Change Board (CCB).
Ansvar och arbetsuppgifter innebär bland annat att:
Sammankalla relevanta deltagare i CCB.
Distribuera relevant underlag (ändringbegäran - s.k. ÄB) inför mötena.
Leda CCB mötena och föra protokoll.
Uppdatera beslutslogg och uppdatera ÄB lista.
Delta i arbetet att ta fram och ständigt förbättra ÄB processen för en effektiv omfattningsändrings arbete.
Som integrerad omfattningsändrings-handläggare kommer du att ingå i Programstyrningsteamet och rapportera till teamets ansvarige men kommer även att stödja relevanta Projektledare. Programmet tillämpar integrerad styrning vilket innebär en nära samverkan med disciplinerna: omfattning, kvalitet, tid och kostnad.
Programvara som används av ekonomiteamet är förutom Office paketet fn. Agresso, Hypergene samt ProjectPlace.
Process och ansökan
Du ansöker genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi, därefter är nästa steg en intervju hos oss (alternativt Teams-intervju). Vi tar referenser på slutkandidater.
I och med att du kommer att hantera säkerhetsklassificerad information och arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-7108200 eller Lina Widevall på 070-4993800.
Välkommen med din ansökan redan idag!