OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren Rekryterare till ett konsultuppdrag på heltid hos Svenska kraftnät. Uppdraget förväntas starta den 01-nov-2023 och pågå t.o.m. 30-okt-2024 med möjlighet till förlängning.
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Göteborg, Luleå, Sundsvall och Sollefteå
Om uppdraget
Svenska kraftnät är idag ca 1200 tillsvidareanställda medarbetare och står inför fortsatt kraftig tillväxt i organisationen med mål att vara närmare 1800 medarbetare vid 2024 års slut, och söker därför förstärkning till deras kompetensförsörjningsenhet av fler rekryterare.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att övergripande leda, samordna och administrera projektets genomförande så att projektets målsättning och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat.
Som rekryterare är ditt huvudansvar att i nära samarbete med chefer projektleda rekryteringsprocesser och tillsammans med övriga kollegor på kompetensförsörjningsenheten, som består av 12 medarbetare, rekryterare, rekryteringsadminsitratörer och Employer branding specialist.
Rollen som rekryterare innebär att du arbetar i tätt partnerskap med chefer och deltar i hela rekryteringsprocessen inom olika delar av verksamheten. Svenska kraftnät har en hög tillväxttakt vilket medför både möjligheter och utmaningar. En spännande resa att bidra till möjliggörandet av energiomställningen och att Sverige lyser.
Placering
Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg. Resor kan förekomma.
Som konsult kan du erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor, förutsättning är att inställelsetiden till Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg är max 2 timmar under arbetstid, vardagar. Detta beslutas i samråd med Svenska kraftnät.
Om dig
Vi söker dig som har:
- En avslutad högskoleutbildning. Gärna inom personal- eller beteendevetenskap
- Minst 5 års erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
- Minst 3 års erfarenhet av att rekrytera på kvalificerad nivå, chefer och/eller specialister
- Minst 3 års vana av att självständigt driva/projektleda rekryteringsprocesser framåt
- Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt
Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet av statlig rekrytering och den statliga värdegrunden
- Erfarenhet av rekrytering inom inom el- och energibranschen (ingenjörer, IT)
- Erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee
Som person är du ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende och är tydlig i din kommunikation. Du har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och är van att ta egna iniativ och arbeta självständigt och målinriktat. Vidare besitter du god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i grupp.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning krävs av dig som konsult med anledning av att du kommer hantera hemliga uppgifter.
Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid. Uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits.
Process och ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos Svenska kraftnät. Referenstagning och bakrundskontroll av slutkandidat är en del i processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på lina.widevall@devotum.se eller 070-4993800.