OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På uppdrag av AKLA i Askersund söker AxÖ Consulting en ansvarstagande och självgående ekonom för ett längre konsultuppdrag.
Uppdraget startar omgående och pågår under hela 2023 med goda möjligheter till övergång i fast anställning. Vi söker dig som trivs i en bred och ansvarsfull ekonomiroll i ett familjärt sammanhang!
Om AKLA
AKLA AB är ett familjeägt företag med egen tillverkningsenhet och lager i Askersund. Utveckling och tillverkning har sedan 1926 legat familjen varmt om hjärtat och engagemanget är stort inom hela organisationen. Produkterna som tillverkas i Askersund är främst inriktade på medicintekniska produkter som är anpassade för första hjälpen, såsom sår och brännskador.
AKLAs största kunder återfinns inom de nordiska försvaren, sjukvården, apoteken, flygindustrin och på många arbetsplatser, och brinner för att leverera kvalitetsprodukter till rätt pris och i rätt tid.
Arbetsuppgifter
Som ekonom hos AKLA kommer du att arbeta brett med ekonomifrågorna. AKLA har sitt säte i Askersund och inom bolaget arbetar ca 25 medarbetare med att tillverka, förpacka och leverera medicinska produkter.
Den största delen av dina arbetsuppgifter handlar om att sköta den löpande bokföringen och redovisning av skatt och moms. Vidare hanterar du fakturor och arbetar med intrastatredovisning. I viss mån hjälper du till att ta fram underlag för tertial- och årsbokslut, har kontakt med externa revisorer samt hjälper till med VD-rapporter.
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning och har några års erfarenhet som ekonom. Alternativt har du förvärvat samma kunskap genom flera års arbetserfarenhet inom området, gärna inom ett mindre bolag. Du har goda kunskaper i Officepaketet och talar och skriver bra på engelska. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i affärssystemet AS400 Movex och har erfarenhet av export- och tullhantering.
Vi tror att du är en positiv och ansvarstagande person som trivs med att arbeta självständigt och driva dina processer framåt. Därtill är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och har en god kommunikationsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Information om ansökan
Detta är ett längre konsultuppdrag via AxÖ Consulting där vi kommer hyra ut dig till AKLA. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår året ut med goda möjligheter till förlängt uppdrag.
För frågor om tjänsten kontakta konsultchef Angelica.maenpaa@axoconsulting.se eller kajsa.rosen@axoconsulting.se.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Konsultuppdrag via AxÖ Consulting
För att du skall trivas och må bra på ditt konsultuppdrag arbetar vi kontinuerligt med att ge dig så goda förutsättningar som möjligt. Vi har mer än 230 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans skall kunna bedriva en professionell konsultverksamhet.
Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande samt ett bra sätt att få fart på karriären. För att du skall trivas erbjuder vi dig en fast månadslön, trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42