Konsultuppdrag som HR administratör

Konsultuppdrag som HR administratör

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person som gillar att jobba med människor och som vill utvecklas inom HR-området? För kunds räkning söker AxÖ Consulting en HR administratör för ett längre konsultuppdrag med start under våren 2021.

Som HR administratör kommer du att arbeta brett med HR-frågor och stötta avdelningen genom att ge god service och support.

Om tjänsten

Det här är en tjänst för dig som är i början på din karriär och som vill fördjupa dig inom HR. Dina arbetsuppgifter kommer att variera och du verkar inom hela HR-området men med fokus på personaladministration. Som HR administratör kommer du att stötta övriga i HR-teamet samt ha mycket kontakt med företagets chefer och personal. 

Förekommande arbetsuppgifter:

- Administration i HR-system
- Administrera anställningsavtal och stötta chefer i rekryteringsarbete
- Vara behjälplig vid lönerevision 
- Arbeta med rehabfrågor
- Arbeta som en stöttande funktion vid arbetsrättsliga frågor
- Ta fram månatliga rapporter och sammanställa personalstatistik 

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot personal och arbetsliv eller så har du en likvärdig utbildning som bedöms relevant för arbetet. Vi ser också att du som söker har något års erfarenhet av arbete med personaladministration/personalfrågor. Vidare har du god IT-kunskap och lätt för att arbeta i olika datasystem samt besitter goda kunskaper i svenska och engelska språket. 

Som person är du positiv, handlingskraftig, flexibel och engagerad. Du arbetar strukturerat, noggrant och är en duktig kommunikatör som lägger stor vikt vid god service. 

Information om ansökan

Detta är ett konsultuppdrag på ett år med start under våren 2021. Frågor om tjänsten besvaras av vår konsultansvariga Angelica Mäenpää på, angelica.maenpaa@axoconsulting.se.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AxÖ Consulting
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 24 januari 2021

Besöksadress

Dammbrovägen 5
None

Postadress

Dammbrovägen 5
Karlskoga, 69180

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024