OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund i Stockholm söker vi en inköpsadministratör för ett konsultuppdrag (föräldravikariat) med start i augusti.
Är du en fena på administration och trivs in en roll inom inköp där du är experten kring inköpssystemet? Gillar du att stötta dina kollegor med sina inköpsrelaterade frågor samtidigt som du har lätt att navigera avtalsdatabasen? Då är detta rollen för dig! Vi söker nu, för vår kunds räkning, en inköpsadministratör till ett föräldravikariat. Varmt välkommen med din ansökan idag!
Ditt anställningserbjudande
Som inköpsadministratör kommer du ha en central roll i inköpsrelaterade frågor och fyller en viktig stödfunktion för både interna och externa stakeholders. Du kommer ha en roll med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du kommer få möjlighet att fördjupa din kunskap inom bolagets inköpssystem.
Dina arbetsuppgifter
Som inköpsadministratör kommer ditt arbete omfattar följande, bl.a.:
• Leverantörsregistrering i inköpssystemet.
• Tillse att bolagets leverantörer och avtal är tillgängliga i avtalsdatabasen samt i inköpssystemet.
• Ansvara för att avtalen är uppdaterade med rätt avtalsdatum, optioner, leverantörsuppgifter och bilagor.
• Ta fram rapporter och statistik över inköp och leverantörer.
• Ansvara för att informationer i avtalsdatabasen och inköpssystemet överensstämmer med varandra och är tillgängligt för de interna beställarna.
Värt att veta
Detta är ett föräldravikariat på heltid med start 2023-08-21. Uppdraget pågår till 2024-01-31 med option på förlängning. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan.
I rollen som inköpsadministratör kommer du tillhör inköpsenheten och fungerar som en stödfunktion till både de strategiska inköparna, inköpschefen och organisation i övrigt när det gäller inköpssystemet.
Som inköpsadministratör fungerar du även som systemansvarig till bolagets avtalsdatabas och upphandlingsverktyg. Vanligt förekommande frågor gäller hur man hittar tidiga gjorda order, hur man gör nya och hur man makulerar felaktiga.
Våra förväntningar
Vi söker dig som är strukturerad och kvalitetssäker. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. För att lyckas i rollen ska du ha:
• tidigare erfarenhet av administration inom inköp och upphandling.
• avslutad gymnasieutbildning.
• erfarenhet i att hantera MS Office-paketet utan svårigheter.
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av affärssystemet Unit4 ERP / Agresso samt LOU / LUF är meriterande, men inget krav.
Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07