Konsultuppdrag som inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Arena Personal startades 1994 och är börsnoterat på NGM Equity.Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås, Fagersta och Sundsvall.Bolaget arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister.Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk.Verksamhetsområden; Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj, Teknik, Industri, Lager, Bygg & Fastighet, Fordon och Vård. Arena Personal söker för kunds räkning dig som är duktig i engelska och vill arbeta som inköpsassistent.Du kommer att arbeta i Tumba och uppdraget sträcker sig till årsskiftet.Arbetsuppgifter I rollen som inköpsassistent ingår bland annat arbetsuppgifter såsom: - rapportera och sammanställa statistik t ex leveransprecision - underhålla registeruppgifter som t ex ledtider och priser - externa kontakter med leverantören, ofta på engelska.Med avsikt att säkra leveranser enligt avtal m.m.Bakgrund Du har minst gymnasiekompetens och erfarenhet utav inköpsadministration.Har du tidigare arbetat med MPS-system anses det som meriterande.Du både talar och skriver engelska och svenska mycket bra.Du behärskar Office-paketet väl och gärna också något av programmen Monitor, SAP eller QlickView. Som inköpsassistent är du en väldigt noggrann och strukturerad person.Du trivs bäst i en miljö där det händer mycket och där du kommer att ha mycket varierande arbetsuppgifter.Som person är du utåtriktad och har en hög ansvars- och servicekänsla.Du har vana av att arbeta i projekt och det både i större grupper och självständigt. Du är välkommen med din ansökan per e-post.

Sammanfattning

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023