OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär, eller är tillgänglig för ett kortare uppdrag, och vill bygga vidare på dina erfarenheter inom Inköp? Då är rollen som Operativ Inköpare för vår kund rollen för dig!
Om Företaget
Företaget har en 100-årig historia och har genom åren utvecklats från att vara en lokal leverantör av tätningslösningar till en ledande nordisk partner inom tätningsteknik med huvudkontor i Göteborg.
Denna utveckling har skett såväl organiskt som via förvärv. Under de senaste åren har bl.a. verksamheter i Norge och Finland förvärvats vilket stärkt positionen som ledande leverantör av tätningslösningar ur ett nordiskt perspektiv.
Om rollen som Operativ Inköpare
I rollen kommer du arbetat med operativa inköp av både material och färdiga produkter till kundens serviceverksamhet och interna produktion.
Du kommer både hantera orderförslag och ta fram eget orderunderlag via deras affärssystem och Excel för i dina inköp.
Rollen innebär också att du hanterar leveransbevakningar, tar hand om inkommande frågor från leverantörer och speditörer samt proaktivt hanterar leveransförseningar och kikar på andra möjliga leverantörer för att inte produktionen ska stå utan material. Då du stöttar upp under sommarperioden kommer du snabbt få mycket ansvar.
De arbetar i Microsoft Business Central samt Excel.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Lägga order på material och produkter till deras interna produktion och serviceavdelning.
Hantera inkommande frågor från Speditörer och Leverantörer
Stötta upp administrationen med fakturahantering och orderbevakning.
Om dig
Förutom att vara tillgänglig för ett kortare uppdrag och har möjlighet att arbeta större delen av sommaren tror vi att du är van att kasta dig in i nya utmaningar med huvudet före och hellre tar ett beslut än fastnar i detaljerna.
Du bör ha erfarenhet av
Administrativ roll.
Officepaketet i allmänhet och Excel i synnerhet.
Svenska & Engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
Arbetat med Inköp / orderadminstration.
Kunddialog - gärna på engelska.
Utbildning inom Inköp eller liknande.
Som person är du sannolikt positiv och trivs med att skapa relationer både på arbetsplatsen och med leverantörer och speditörer. Du har en god kommunikativ förmåga och ser positivt på problemlösning som en del av rollen och tar hellre ett beslut som tar dig framåt än väntar på att bli instruerad i alla lägen. Ett visst mått av noggrannhet kommer du heller inte undan.
Övrigt
Start: Så snart som möjligt.
Omfattning: Konsultuppdrag med start omgående och initialt planerat till 30/9-22.
Plats: Göteborg - Frölunda.
Lön: Enligt Överenskommelse.
Låter uppdraget som Operativ Inköpare intressant? Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.