OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund utökar nu sin serviceorganisation i Sverige och letar efter en engagerad och dedikerad Service Account Manager som ska ta ansvar för servicenätverket kring kundens mobila produkter i Sverige. I denna roll kommer du att vara en i särklass den viktigaste personen i kundkontakten för stora återförsäljare och kanalpartners.
Arbetet som Service Account Manager (SAM)
* Ansvarig för kontakt med servicecenter som stöder Mobila produkter
* Tjänsteleverantörshantering inklusive kontraktsförhandlingar och uppföljning av KPI
* Övervaka och kontinuerligt planera för optimering av servicenätverket i Sverige
* Genomföra servicerutiner och policyer hos servicecenter och återförsäljare
* Uppföljning av relevanta service KPI och rapportera framsteg till kundens huvudkontor
* Hantera aftersales-dialog med återförsäljare och kanalpartners
* Arbeta tillsammans med försäljningsorganisationen och support med eftermarknadsfrågor
* Driva projekt och ansvara kring aktiviteter som förbättrar kundtillfredsställelse & NPS
Du kommer att rapportera till den nordiska IM-tjänstechefen och tjänsten kommer att innebära resor, främst inom Sverige och Norden.
Vem söker vi?
För att trivas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för konsumentelektronik och erfarenhet kring kundtjänstrelaterade frågor. Du kommer befinna dig mitt i händelsernas centrum, och behöver vara beredd på att ständigt hitta nya lösningar på komplexa problem, därför kommer stor vikt att läggas på dina tekniska kunskaper och din tidigare erfarenhet av praktiskt tekniskt arbete samtidigt som du behöver ha god förståelse för säljprocesser av olika slag.
Kvalifikationer och erfarenhet
* Kandidatexamen inom elektronik
* Minst 5-10 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Erfarenhet av att arbeta i ett internationellt företag med många intressenter
* Erfarenhet och mycket god förståelse kring säljprocesser och produktion
* Mycket goda kunskaper i MS Office
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, skriftligt och muntligt
* B-Körkort erfordras
Som person är du driven, flexibel och lösningsfokuserad. Och för att du ska trivas i rollen behöver du kunna prioritera dina arbetsuppgifter och snabbt kunna prioritera om något är brådskande. Ditt kundfokus ska alltid vara främst och du är lyhörd för såväl önskemål som eventuella problem.
Din kommunikativa förmåga, såväl skriftligt som muntligt kommer att vara en viktig faktor i ditt arbete. Du har förmågan att snabbt läsa av en situation och anpassa dig och ta initiativ även om det är en ny miljö för dig.
Erbjudande
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!
Sök tjänsten i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lotta Blanck
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson