Konsultuppdrag - Systemadministratör inom Fastighetsnära IT!

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi en Systsemadministratör med ett stort teknik- och IT-intresse. Detta är ett konsultuppdrag som kommer starta vid årskiftet och pågå i 12 månader med möjlighet till anställning hos vår kund efter uppdragets slut.

Vår kund är ett väletablerat fastighetsbolag och som Systemadministratör kommer du att ansvara för att integrera, administrera och optimera olika tekniska system inom fastighetsförvaltning, byggnadsautomation och IoT. Du kommer att rapportera till Affärschefen för Energi, Miljö och Digitalisering och vara involverad i strategiska såväl som operativa arbetsuppgifter.

Huvudsakliga ansvarsområden

- Integrera, administrera och optimera tekniska system inom fastighetsförvaltning, byggnadsautomation och IoT

- Utveckla, felsöka och lösa tekniska problem relaterade till systemintegration

- Leda och hantera mindre IT-relaterade projekt, med leverantörer och medarbetare kopplat till fastigheter

- Förhandla och hantera avtal kopplade till systemintegration med företagets samarbetspartners

- Kontinuerligt uppdatera och förbättra befintliga system och processer för att förbättra effektiviteten och kundupplevelsen

- Kommunicera med kollegor, leverantörer och andra intressenter för att säkerställa smidiga och framgångsrika systemlösningar

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en Högskoleutbildning inom datavetenskap, informationsteknik eller för rollen relevant erfarenhet förvärvad på annat sätt. Du har god kunskap inom IT-system, nätverk, tele- och fiber samt om routrar, brandväggar, access points, hubbar, lastbalanserare, proxy-servrar, ethernet- och fiber, switchar, VPN och VLAN. Du besitter starka problemlösningsfärdigheter och förmåga att felsöka tekniska frågor och leda och hantera IT-projekt. Det är även meriterande om du har kunskaper inom branschspecifika system och teknologier, såsom fastighetsförvaltningssystem, energihanteringssystem och byggnadsautomationssystem.

Som person är affärsmässig, strukturerad och ordningsam med ett helhetsperspektiv. Du besitter goda kommunikations- och samarbetsfärdigheter, både på teknisk och icke-teknisk nivå, är anpassningsbar och har ett intresse av att lära dig mer.

Övrigt
Du kommer att utgå från vår kunds kontor i Sundbyberg men kommer även arbeta på plats vid mindre lokalkontor vid behov. Möjlighet till distansarbete samt flextid finns. Resor i tjänsten till andra städer förekommer ca 1 gång/månad.

Process och ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Bakgrundskontroll och referenstagning är en del av denna process.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-4993800.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024