OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Varaktighet: 01-apr-2020 - 01-okt-2020
- Ansök senast: ASAP
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Koordineringen på GITS Driftstyrningssektion syftar till att underlätta, förtydliga och kvalitetssäkra informationsflödet mellan olika aktörer samt att bereda önskemål från beställaren på ett sådant sätt att det förstås av utförarna. Vidare säkrar den tekniska koordineraren i somliga fall planeringen och skapandet av de arbetssteg som krävs för att effektuera det specifika ärendet.
Ansvar som teknisk koordinerare innebär:
- att changeärenden bereds korrekt gällande förändringar inom respektive teknikområde
- att beställaren/kunden får vad de behöver, oavsett hur deras ursprungliga release eller change ser ut, genom ett aktivt stöd
- att skapa underlag/mallar för relevant teknisk beredning
- ansvara för framtagande av kompletta changeärenden med arbetssteg, innehållande för utföraren tillräcklig information
- att se till att changeärenden, som behöver beslut, godkänns eller avslås i rätt forum
- att bevaka egen inkorg för inkommande changeärenden för snabbast möjliga hantering
- att stötta Driftplaneringen med beredning av releaser
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Kompetens att delta i arbetet med koordinering av installation och konfiguration i Windows Server och MS SQL Server/Databas-miljöer
- Erfarenhet av att bereda tekniska ärenden
- Erfarenhet av att leda, styra och följa upp teknikärenden framförallt inom Windowsområdet
- Ha god initiativ- och handlingsförmåga samt förståelse för system och samband, även på djupare teknisk nivå
- Erfarenhet av ärendehanteringsverktyget Service Manager 9 (SM9)
- Kan analysera och förstå system och samband
- Kan och är bra på att planera, prioritera och uppföljning teknikärenden
- Förmåga att arbeta strukturerat och processorienterat
- Är bra på muntlig och skriftlig kommunikation
- Erfarenhet av att driva och genomföra utredningar inom IT-området
- Erfarenhet av arbete i organisation med höga säkerhetskrav och höga krav på uppföljning och dokumentation
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- ITIL-certifierad
______________________
Hur du vinner uppdraget
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström