OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att arbeta hos oss i en kombinerad tjänst som konsument- budget och skuldrådgivare på kontaktcenter!
Vi söker dig som drivs av att ge juridisk service, kan navigera i komplexa regelverk, är pedagogisk och har förmåga att hantera människor i skiftande livssituationer. I ditt ansvarsområde kommer ingå att ge individuell rådgivning till konsumenter, att vara verksam som budget- och skuldrådgivare och ge utåtriktad information i samverkan med våra partners i kommunen. Vår ledstjärna i båda uppdragen är hjälp till självhjälp. Du kommer arbeta som en av fyra i ett team där vi kommer att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten.
Arbetsuppgifter
I rollen som konsumentrådgivare kommer du att ge rådgivning via telefon, e-post och via personliga besök inom hela det konsumenträttsliga området. Du kommer att informera om; regler kring köp, avtal, resor, distansavtal, reklamation med mera. Det är av stor vikt att du håller dig uppdaterad på lagstiftningen och på den rättspraxis som gäller. I din roll ansvarar du även för att vara uppdaterad på och informera om vilka instanser i samhället som rådsökande kan få hjälp från. Du kommer att arbeta proaktivt genom att tillgängliggöra information via webb och föredrag och andra kanaler.
I rollen som budget- och skuldrådgivare kommer du att få upprätta budget tillsammans med rådsökanden och ge stöd och råd i en skuldsituation. Ge stöd och råd inför en skuldsaneringsansökan. Arbeta proaktivt genom att tillgängliggöra information via webb och föredrag och andra kanaler. Kontakten med rådsökande kräver ett flexibelt och lyhört tillvägagångssätt. Här arbetar vi för att på ett vänligt, objektivt och tydligt sätt bemöta våra rådsökande med förtroende och respekt för deras egen förmåga att ta ansvar.
Kvalifikationer
• Jurist, socionom, ekonom eller motsvarande relevant akademisk utbildning.
• Du har en mycket god förmåga att bemöta människor i alla livets skeenden, även människor i kris.
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
• Du har en mycket god förmåga att självständigt söka och sammanställa information.
Vidare som person tror vi att du är serviceinriktad och har god förmåga till att samarbeta. Att du kan skapa ordning i andras oordning. Viktigt att du är förtroendeingivande och trygg i dig själv. Att du är en god problemlösare som vågar ta egna initiativ, är flexibel och kan hantera stress.
Meriterande
• Erfarenhet av att arbeta med konsumentfrågor eller budget- och skuldrådgivning.
• Kunskaper i konsumenträtt och regelverken kring budget- och skuld (såsom skuldsaneringslagen.)
• Erfarenhet av att möta människor i kris.
• Språkkunskaper i annat språk än svenska och engelska.
• Vana av att tala inför publik.
• Kunskap inom de lagar och regelverk som gäller inom kommunen samt att ha arbetat med sekretessbedömningar.
Du erbjuds ett arbete med många kontakter i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö där du ges frihet under ansvar.
Anställning
Tjänsten är på heltid och tillsvidare och tillträde är snarast eller enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner
Malin Hessedahl, Konsument-skuld och budgetrådgivare, 08-718 80 00
Anders Larsson, biträdande enhetschef, Kontaktcenter, 08-718 80 00
Fackliga företrädare: Yvette Forssmark, Vision, 08-718 91 68
Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.